سفر رئیس‌جمهور برای کرمان پر خیر و برکت بود

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت را برای کرمان پر خیر و برکت دانست و گفت: تاکید بر اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و تبدیل جنوب کرمان به یک استان مستقل از مهم‌ترین مصوبات سفر استانی دولت به کرمان بود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین سفر هیئت دولت به استان کرمان اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور با وزرای دولت در سفرهای استانی برای مردم بسیار آرام‌بخش است زیرا رئیس‌جمهور و وزرا به طور مستقیم پای صحبت مردم را می‌نشینند و به مشکلات و درد و دل مردم گوش می‌کنند، برای مردم نیز بسیار جالب است که بتوانند مستقیم با مسئولان عالی‌رتبه قوه مجریه صحبت کنند.

وی با اشاره به پایان دور اول سفرهای استانی، افزود: با گذشت یک سال از عمر دولت، اعضای هیئت دولت ۳۱ سفر استانی داشتند و بعضی استان‌ها به دلیل وقوع حوادث دو بار مورد بازدید قرار گرفتند، از جمله کرمان که پیش از این نیز به دلیل سیل جنوب مورد بازدید هیئت دولت قرار گرفته بود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس ارتباط مستقیم مردم با وزرا برای آشنایی با مسائل و برنامه‌ریزی واقع‌بینانه برای حل آنها را ضروری دانست و گفت: استان کرمان با چند مسئله مهم دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها بحران کمبود آب است که در همه استان‌های کشور وجود دارد اما در استان کویری کرمان این مسئله نه تنها در زمینه شرب بلکه در کشاورزی و صنعت نیز وجود دارد.

تاکید بر لزوم اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس

وی با اشاره به تصمیماتی که برای انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور از جمله کرمان گرفته شده است، ادامه داد: خط اول انتقال آب اجرا شده و آب به استان کرمان و یزد رسیده است در این سفر بر اجرای خط دوم انتقال آب و اختصاص به بخش‌های شرب و صنعت تاکید شد.

حجت‌الاسلام جلالی دومین موضوع مهم را محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی دانست و گفت: استان کرمان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که بخش جنوبی آن مورد غفلت قرار گرفته و با محرومیت‌های زیادی روبه‌رو است و رئیس‌جمهوری در این سفر در شهرهای نیمه جنوبی از جمله کهنوج، جیرفت و همچنین بم حضور یافت.

وی با اشاره به مصوبات سفر دولت به کرمان در زمینه محرومیت‌زدایی و سدسازی در جیرفت، ایجاد سیل‌بند، منطقه ویژه اقتصادی جازموریان و ارتقای یک منطقه محروم به شهرستان، افزود: در حال حاضر کرمان یک استان بزرگ است که بین ورودی و خروجی آن تقریباً ۸۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد، این موضوع مانع از توزیع عادلانه امکانات در این منطقه می‌شود به همین دلیل جنوب کرمان با مرکزیت جیرفت به یک استان مستقل تبدیل خواهد شد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس درباره دستاوردهای حضور وزرا در شهرستان‌های مختلف استان کرمان یادآور شد: یکی از نکات مهمی که در این سفر مورد توجه قرار گرفت این بود که کرمان بهشت معادن است و به همین دلیل از سال قبل تصمیم گرفته شده بود که حقوق دولتی به استان تعلق نگیرد اما در این سفر تصویب شد که تقریباً دو هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کرمان در اختیار استان قرار گیرد.

وی افزایش خدمات اجتماعی و اشتغالزایی معادن به شهرهای فعال در آنها را از دیگر مصوبات سفر استانی هیئت دولت دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات کرمان که در آخرین سفر استانی هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت این بود که برای ۲۰۰ معدن در این استان مجوز بهره‌برداری صادر شده است اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که تصمیم‌گیری جدی برای این معادن نیز از دیگر مصوبات سفر استانی هیئت دولت به کرمان بود.

کد خبر 595965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.