‌بررسی مشخصات و کیفیت فنی خودرو پژو 2008 + آپشن، استهلاک و قیمت

پژو ۲۰۰۸ یک کراس اوور کوچک است که معرفی و بررسی قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی، مصرف سوخت، سرعت، محاسن و معایب آن، برای انتخاب و خرید این خودرو مفید است.

به گزارش ایمنا، پژو ۲۰۰۸ یک خودروی کراس اوور کوچک تولیدشده توسط شرکت پژو فرانسه است که برای اولین بار سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو ژنو آن رونمایی شد. این خودرو در ایران توسط ایران خودرو و شرکت مشترک ای کاپ از تابستان ۱۳۹۶ روی خطوط تولید قرار گرفت.

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ در کنار مدل‌های ۳۰۱ و ۵۰۸، یکی از جدیدترین خودروهای این شرکت فرانسوی بود که تولید آن بعد از امضای برجام در ایران خودرو شروع شد. اما به دلیل قطع همکاری خودروسازان خارجی با ایران، مشکلات زیادی سر راهش قرار گرفت. این کراس اوور فرانسوی مثل پژو ۲۰۶، ۲۰۷، ۳۰۱ روی پلتفرم PF1 تولید شده و از موتور توربوشارژر THP165 استفاده می‌کند. پژو ۵۰۸ و سیتروئن سی ۳ (C3) هم از جمله خودروهایی هستند که قدرت خود را از این پیشرانه می‌گیرند.

این موتور ۱.۶ لیتری یکی از بهترین پیشرانه‌ها است که چند سال پشت سر هم عنوان بهترین موتور را از آن خود کرده و می‌تواند ۱۶۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند و ۲۴۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه هم گشتاور دارد. وزن پژو ۲۰۰۸ برابر با ۱۲۸۰ کیلوگرم است، با این حال در عرض ۸.۲ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که با توجه به بدنه کراس اوور، تند و تیز است.

یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک EAT6 روی پژو ۲۰۰۸ نصب شده و قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. حداکثر سرعت این کراس اوور با استفاده از موتور توربوشارژ و جعبه دنده اتوماتیک به ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طول این خودرو ۴۱۵۹ میلیمتر، عرض آن ۱۷۳۹ میلیمتر و ارتفاعش ۱۵۵۶ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۵۳۷ میلیمتر است و با این ابعاد در کلاس کراس اوور کوچک شهری قرار می‌گیرد.

معمولاً مصرف سوخت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور بیشتر از خودروهای هاچبک و سدان است، با این حال هزینه بنزین پژو ۲۰۰۸ خیلی زیاد نیست و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و باک بنزین این خودرو گنجایش ۵۰ لیتر بنزین را دارد. پژو ۲۰۰۸ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یکی از خودروهای با آلایندگی کم در بازار ایران است. پژو ۲۰۰۸ مصرف سوخت پایینی دارد اما موتور این خودرو به کیفیت بنزین حساس است و اگر بنزین بی‌کیفیت به خوردش دهید، کارایی‌اش کاهش پیدا می‌کند. این کراس اوور کوچک می‌تواند ۴۱۰ لیتر بار را در صندوق عقب جای دهد و با جمع شدن صندلی‌های عقب حجم فضای بار به ۹۱۷ لیتر می‌رسد.

شتاب ۸.۲ ثانیه‌ای و سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت پژو ۲۰۰۸، رانندگی اسپرت و هیجان‌انگیزی را برای راننده فراهم می‌کند اما به همین دلیل و برای پایداری بیشتر، سیستم تعلیق سفت‌تر شده و نمی‌توان انتظار رانندگی آفرود خیلی خوبی از این کراس اوور داشت.

‌بررسی مشخصات و کیفیت فنی خودرو پژو 2008 + آپشن، استهلاک و قیمت

طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸

طراحی بدنه نسل اول پژو ۲۰۰۸ در زمان خود بسیار متفاوت، مهیج و دربردارنده اصول طراحی آینده‌نگرانه به نظر می‌رسید. حالت مصمم چراغ‌های جلو در کنار سبک خاص جلوپنجره و تزئینات داخلی آنکه ریزش قطرات باران را در ذهن مجسم می‌کنند، حالت ی خوشایند و در عین حال قاطع را برای چهره این بچه شیر فرانسوی رقم زده است. طرح جالب و چشم‌نواز نیمه پایینی سپر جلو و به ویژه قاب‌های مه شکن نیز در نوع خود توانسته جلوه خوشایندی به چهره پژو ۲۰۰۸ ببخشد. استفاده از حجم پردازی‌های مناسب در پروفیل‌های مختلف بدنه هم ظاهر پژو ۲۰۰۸ نسل اول را به گونه‌ای چشم‌نواز تراش داده و حضور پنجره‌های بزرگ در نمای جانبی خودرو کاملاً جالب توجه است.

استفاده از قطعات مشکی رنگ در سراسر بخش زیرین بدنه و دور گلگیرها بر زیباتر شدن و بزرگ‌تر جلوه کردن هیبت خودرو تأثیر مثبتی داشته است. در نمای عقب شاهد طراحی نسبتاً ناهماهنگ چراغ‌ها با انواع موجود در نمای روبروی خودرو هستیم؛ درب صندوق عقب هم به صورت نسبتاً ساده طراحی شده و از جزئیات کمتری نسبت سایر بخش‌های بدنه برخوردار است. به طور کل طراحی ظاهری پژو ۲۰۰۸ علاوه بر بهره‌مندی از شاخصه‌های طراحی مهیج و منحصربه‌فرد توانسته موجبات رضایت نسبی مشتریانی که به دنبال یک کراس اوور جمع و جور مدرن در بازار کم تنوع ایران می‌گردند را فراهم آورد.

طراحی کابین پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ از المان‌های طراحی برادر کوچک‌تر خود، پژو ۲۰۸ بهره گرفته است. این خودرو با اینکه در کلاس بدنه کراس‌اور قرار دارد اما تفاوت چندانی در وزن بدنه با هاچبک ۲۰۸ ندارد. بدنه سبک ۲۰۰۸، استفاده از پیشرانه ۱.۲ لیتری PureTech را منطقی ساخته است. هر چند پژو ۲۰۰۸ در کلاس بدنه کراس‌اوورها قرار می‌گیرد اما طراحی عضلانی آن باعث شده است خود را خودروی شاسی‌بلند و جاداری معرفی کند که این نشان از طراحی هوشمندانه‌ی پژو دارد.

پژو ۲۰۰۸ از خطوط طراحی قوسی و عضلانی بهره می‌برد تا خود را به‌عنوان محصولی جذاب و اسپرت معرفی کند. جلو پنجره این خودرو نسبت به طراحی قبلی افزایش اندازه تجربه کرده و ظاهر زیبایی در بخش جلوی خودرو به ارمغان آورده است. این تغییر در طراحی‌های جدید هیوندای کیا و در محصولات ۲۰۱۶ این شرکت‌ها نیز مشاهده شده است. برجستگی‌هایی کاپوت، به همراه فرورفتگی در پشت این خودرو نمای بسیار زیبایی به آن می‌دهد. چراغ‌های قوسی به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیوی طراحی پژو تبدیل شده است. زه‌های مشکی دور تا دور خودرو به‌خصوص در زیر درها، سپر و گلگیر نمای خارجی را جذاب‌تر کرده است. سپر جلو به همراه ورودی عظیم هوا نیز بخش جلوی خودرو را بیش‌ازپیش جذاب‌تر کرده است.

در کابین خودرو اولین چیزی که توجه افراد را به خود جلب می‌کند، طراحی زیبای داشبورد است. نورپردازی آبی‌رنگ دور نشانگرهای وضعیت سرعت و دور موتور، فرمان حجیم و طراحی ساده‌ی داشبورد و کنسول وسط باعث می‌شوند تلاش پژو برای اسپرت نشان دادن ۲۰۰۸ بیش‌ازپیش مشهود باشد.

‌بررسی مشخصات و کیفیت فنی خودرو پژو 2008 + آپشن، استهلاک و قیمت

امکانات رفاهی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از امکانات رفاهی نسبتاً مناسبی استفاده می‌کند. این امکانات به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ برخی از آن‌ها مانندکروز کنترل، صندلی الکترونیکی راننده، کنترل ارتفاع صندلی راننده، سوکت برق ۱۲ ولتی، پورت‌های USB و ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث، ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توئیتر)، کامپیوتر سفری، باربند، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سانروف و چراغ رانندگی در روز در تمامی تیپ‌های پژو ۲۰۰۸ ارائه می‌شود.

دیگر امکانات رفاهی ۲۰۰۸ که برای برخی از تیپ‌های این خودرو به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند، عبارت‌اند: از دوربین عقب، سیستم تهویه خودکار، آینه با گرمکن برقی، شیشه‌ی دودی، سیستم ناوبری، صفحه‌نمایش لمسی، صندلی‌های تمام چرم، سیستم کمکی پارک، بالابر خودکار پنجره‌ها، نورپردازی ال‌ای‌دی کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین.

ایمنی پژو ۲۰۰۸

نسخه قبلی این خودرو در سال ۲۰۱۳ توانست ۵ ستاره ایمنی از این مؤسسه دریافت کند. کراس‌اور پژو ۲۰۰۸ در تجهیزات ایمنی از سیستم‌های کمکی راننده ABS، EBFD،EBA استفاده کرده است و می‌توان در این بخش به فقدان TCS اشاره کرد که می‌تواند از نقاط ضعف یک کراس‌اور به شمار برود.

‌بررسی مشخصات و کیفیت فنی خودرو پژو 2008 + آپشن، استهلاک و قیمت

نقاط قوت پژو ۲۰۰۸

  • موتور قوی
  • گیربکس پیشرفته
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • شتاب اولیه عالی
  • طراحی خوب غربیلک فرمان
  • استفاده از متریال خوب داخل کابین
  • فنربندی نرم

نقاط ضعف پژو ۲۰۰۸

  • خدمات پس از فروش ضعیف در ایران
  • کمبود تجهیزات رفاهی
  • فضای کوچک صندلی ردیف عقب

‌بررسی مشخصات و کیفیت فنی خودرو پژو 2008 + آپشن، استهلاک و قیمت

تجربه رانندگی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ را می‌توان یک کراس‌اور چابک دانست که البته این موضوع تنها در انواع مجهز به پیشرانه‌های توربوشارژ ۱۱۰ تا ۱۶۵ اسب‌بخار احساس می‌شود. ۲۰۰۸ از فرمان نرمی برخوردار است اما عملکرد این بخش در مسیرهای ناهموار و آفرود افت محسوسی خواهد داشت. سیستم تعلیق این خودروی شاسی‌بلند شهری را نمی‌توان با انواع مطرح شاسی‌بلند بازار اعم از سانتافه مقایسه کرد. پژو ۲۰۰۸ با توجه به ذات اسپرت خود به سیستم تعلیق بهینه‌شده برای بهبود فرمان پذیری و رانندگی شهری مجهز شده است که این موضوع باعث می‌شود در جاده‌های ناهموار تا حدودی از راحتی سرنشینان کاسته شود.

دجربه سواری با پژو ۲۰۰۸ شباهت زیادی به نیسان جوک و ذات اسپرت این خودرو دارد؛ البته اگر به‌دنبال خودرویی با سواری آرام و راحت هستید رنو کپچر گزینه بهتری خواهد بود. اگر برای رفت‌وآمدهای درون‌شهری به همراه چند سفر در سال به‌دنبال خودرویی جادار و جذاب هستید، ۲۰۰۸ محصولی مناسب است که نمی‌توان روی قابلیت‌های آفرود آن در خارج شهر و مناطق کوهستانی حساب باز کرد.

رقبا پژو ۲۰۰۸

در میان تولیدات چینی‌ها خودروهایی از قبیل، ام وی ام ایکس ۳۳ اس، دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس، چانگان سی اس ۳۵، هایما اس ۷، جک اس ۷، لیفان ایکس ۵۰ و لیفان ایکس ۶۰ و در میان خودروهای غیر چینی، رقبای بین‌المللی چون رنو کپچر، نیسان جوک، سوزوکی گرند ویتارا، رنو ساندرو استپ‌وی، سانگ یانگ تیوولی و ام‌جی جی‌اس رقیب این خودرو هستند.

قیمت پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 595901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.