از ظرفیت بانوان در مدیریت شهر استفاده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشرفت و توسعه جامعه به حضور پررنگ زنان در موضوعات فرهنگی و اجتماعی بستگی دارد، بنابراین ضرورت دارد از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این قشر از جامعه بیشتر استفاده شود.

نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت افزایش نقش‌آفرینی زنان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: در حال حاضر بانوان در موضوعات اجتماعی حضور ملموسی دارند، اما نیاز است که این حضور تقویت شود.

وی ادامه داد: بانوان کنش‌گرانی فعال برای بهبود شرایط فرهنگی جامعه هستند و از برنامه‌های اجتماعی استقبال خوبی می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت اجتماعی بسیار بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بخواهیم در جامعه توسعه اجتماعی کارآمدی ایجاد کنیم؛ نیازمند نقش‌آفرینی مؤثر زنان هستیم، نباید فراموش کرد که هویت‌بخشی به فعالیت‌های بانوان توسعه اجتماعی پر رنگی را به همراه خواهد داشت و باید از این ظرفیت به درستی بهره برد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا نقش زنان در تمام مباحث به ویژه موضوعات فرهنگی و اجتماعی دیده شود، بر همین اساس در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تلاش هستیم تا این نقش به درستی تعریف و اجرا شود همچنین باید بدانیم پیشرفت و توسعه جامعه به حضور پر رنگ زنان در موضوعات فرهنگی و اجتماعی بستگی دارد، بنابراین ضرورت دارد از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این قشر از جامعه در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

معدنی‌پور اضافه کرد: بانوان باید به هم‌افزایی درونی برسند تا نقش‌آفرینی آنها در جامعه ارتقا یابد، نقش آفرینی زنان در مدیریت شهری نیز امری ضروری است، زیرا نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند، مدیریت شهری از بانوانی توانمند و شایسته برخوردار است که نقش‌آفرینی آنها زمینه‌ساز موفقیت روز افزون مدیریت شهری شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی باید به بانوان اختصاص داده شود، لذا امیدواریم این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت بزرگ بانوان در مدیریت شهر استفاده شود.

کد خبر 595859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.