«کاملاً دخترانه» رویکرد نو در ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی

مدیر اجرایی مجموعه دختران آسمانی گفت: هدف این مجموعه ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی در حیطه جامعه ایرانی است و علاوه بر مخاطبان نوجوان امروزی شهر، عده‌ای از دختران و خانواده‌هایشان که کمتر به مباحث دینی پایبند هستند، عضو این مجموعه هستند که در برنامه‌ها آموزشی با رویکرد دینی شرکت می‌کنند.

مژده قدم‌زن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه دختران آسمانی نزدیک در آستانه ششمین سال فعالیت خود قرار دارد که مخاطب آن دختران نوجوان و جوان اصفهانی هستند. هدف این مجموعه ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی در حیطه جامعه ایرانی است و علاوه بر مخاطبان نوجوان خود، حتی عده‌ای از دختران و خانواده‌هایشان که کمتر به مباحث دینی پایبند هستند، عضو این مجموعه هستند که در برنامه‌ها و فعالیت‌های با رویکرد دینی و سبک زندگی اسلامی شرکت می‌کنند.

وی افزود: مجموعه دختران آسمانی تبلیغات خاصی انجام نمی‌دهد و مخاطبانش چهره به چهره دورهم جمع می‌شوند. کادر فعال در این مجموعه داوطلبانه کار می‌کنند و هیچ هزینه‌ای از مخاطب گرفته نمی‌شود. علاوه بر فعالیت‌های فوق برای خانواده دختران عضو این مجموعه یک سری جلسات آموزشی برگزار می‌شود که در آن تربیت زندگی ایرانی اسلامی دنبال می‌شود.

مدیر اجرایی مجموعه دختران آسمانی ادامه داد: در این جلسات خانوادگی به والدین آموزش داده می‌شود که چگونه با نوجوانان خود رفتار کنند که امیدواریم با این آموزش‌ها گامی مؤثر در جهت تربیت نوجوانان برداریم، زیرا هر خانواده‌ها بازوی مهم تربیتی و اخلاقی و البته مهم‌تر از هر نهاد فرهنگی است و اگر خانواده‌ها با ما همراه نباشند، محتوایی که مدنظر داریم به دست نخواهد آمد.

خالق حال خوب باشید

وی با بیان اینکه شعار این مجموعه «خالق حال خوب باشید تا حال دلتان خوب باشد» است، گفت: محتوای جلسات مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی نوجوان تعریف می‌شود و نوجوان بیشتر با خود، آرمان‌ها و اهدافی که در جامعه می‌تواند برای خودتعریف کنند و به آن تحقق ببخشد، آشنا می‌شود. خودشناسی، هستی‌شناسی و خداشناسی سه محور مهمی هستند که در سلسله جلسات به‌صورت نمایش، فعالیت هنری و کارگروه‌های تخصصی ارائه می‌شود.

قدم‌زن تصریح کرد: این مجموعه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند و همکاری خوبی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان دارد، همچنین با دفتر تخصصی نوجوان شهرداری همکاری لازم را داشته و در بقیه موارد مجموعه روی پای خودش ایستاده است و از هیچ تلاشی جهت تحقق رسالت خود دریغ نکرده است.

به گزارش ایمنا، سلسله جلسات «کاملاً دخترانه» پنجشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۶ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 595649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.