اپلیکیشن‌های جعلی ادعیه مذهبی شگرد کلاهبرداران در ماه محرم

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شگرد جدید کلاهبرداران با سوءاستفاده از احساسات شهروندان در ایام محرم خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و عزاداری‌ها، فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار دارد تا با سوءاستفاده از احساسات شهروندان، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات آنان است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: برخی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و…) را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند بنابراین از نصب این گونه نرم‌افزارها خودداری کنید.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های معتبر است. شهروندان در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های موردنظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند.

وی در توصیه به شهروندان گفت: نسبت به دریافت فایل‌ها از منبع مختلف دقت لازم را داشته باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 595584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.