تماس بیش از هزار شهروند سنندجی با سامانه ۱۳۷

مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج گفت: بیش از یک هزار و ۵۳۳ نفر از شهروندان سنندجی از ابتدای سال‌جاری تا کنون با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، اسعد فرهادی تقویت راه‌های ارتباطی شهروندان با شهرداری و اعمال نظر آنان را در رفع مشکلات شهری را مهم ارزیابی و اظهار کرد: براساس اعلام سیاست‌های کاری شهردار سنندج تحقق این مهم یکی از سیاست‌های کاری این دوره مدیریت شهری بوده است.

وی با اشاره به ثبت بیش از یک هزار و ۵۳۳ تماس تلفنی شهروندان سنندجی از ابتدای امسال تا کنون در سامانه ۱۳۷ شهرداری سنندج، افزود: این میزان تماس در این مدت مهر تأییدی بر اعتماد شهروندان به این سامانه و باور داشتن به اعمال نظر آنها در مدیریت شهری است.

مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال گذشته بیش از هفت هزار تماس تلفنی از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ گرفته شده است.

فرهادی تصریح کرد: این میزان تماس با سامانه ۱۳۷ در کنار ارسال پیام‌ها و تماس‌های مختلف به تمام حوزه‌های شهرداری بسیار قابل تأمل بوده است. تماس‌های حاصله بیشتر در زمینه انتقاد و شکایت، آسفالت، درب منهول، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و سدمعبر وانت‌های میوه‌فروشی بوده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۶۰ مورد مکاتبه شهروندان و دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله فرمانداری، دفتر امور شهری و شوراها، دفتر فنی و مدیریت بازرسی استانداری، ارجاعی به مدیریت بازرسی و حسابرسی شهرداری بوده که ضمن بازدید با همکاری مدیران مناطق، سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج بر ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر به شهروندان در خصوص تماس با سامانه ۱۳۷ تاکید کرد و گفت: ارتقای نرم‌افزارهای این سامانه و توجه هرچه بیشتر مدیران شهرداری به عملیاتی کردن در خواست شهروندان ضروری است.

فرهادی اظهار کرد: ثبت تمام تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ از سوی کاربران به صورت مستقیم یا ضبط و ذخیره پیام‌های آنها از سوی سامانه و ارجاع به مدیران مناطق و سازمان‌های تابعه و پیگیری آن برای تحقق همواره مورد توجه بوده و هست.

وی افزود: ثبت شکایات و درخواست شهروندان در ارتباط با سامانه ۱۳۷ در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواند است و بیشتر این پیام‌ها و درخواست‌ها همانند برداشت زباله‌ای در یک محله باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج از ثبت ۸۰۰ نامه درخواست به ریاست جمهوری و ارجاعیه سامانه سامد به شهرداری خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ درخواست و نامه از سامانه سازمان بازرسی داشته‌ایم که بیشترین مورد آن در حوزه تخلفات ساختمانی بوده است.

فرهادی با بیان اینکه رفع حفاری‌هایی که موجب سختی در تردد شهروندان به عنوان برنامه‌های میان مدت باید در طول یک هفته رفع شود، تاکید کرد: ایجاد فضای سبز در محله‌ای یا آسفالت معابر از پیشنهادات و انتقاداتی است که رفع آن نیازمند زمان و برنامه‌ریزی بیشتری است و باید در برنامه‌ریزی چند ماهه شهرداری قرار می‌گیرد.

وی توجه به پیشنهادات و انتقادات شهروندان برای رفع مسائل و مشکلات مدیریت شهری را از اولویت‌های کاری خود خواند و ادامه داد: مجموعه‌ی شهرداری با برنامه‌ریزی بیشتر برای توسعه شهر، رفع مشکلات شهری و جلب اعتماد عمومی تلاش می‌کند. مدیریت بازرسی با همکاری معاونان و مدیران مناطق پیگیر تحقق این مهم است.

مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری سنندج اعتماد عمومی را بزرگ‌ترین سرمایه مدیریت شهری خواند و اظهار کرد: در مدیریت شهری آن چیزی که مدنظر ما است، بازسازی این اعتماد است.

فرهادی گفت: بخش خدماتی شهرداری به خصوص پل ارتباطی سامانه ۱۳۷ با مردم می‌تواند نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشد. مدیریت بازرسی و حسابرسی علاوه بر فعالیت‌های درون سازمانی و نظارت و بازدیدها مدام، پیگیر نامه‌های سامانه سامد و سامانه بازرسی ارجاعی به شهرداری است.

وی بر تعامل دو سویه میان دریافت پیام‌ها و انتقال آن به مدیریت اجرایی شهرداری و اجرای دستورالعمل‌ها تاکید و اظهار کرد: هر میزان با روی خوش، اخلاق خوب و نیکو پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشیم در احیا این اعتماد عمومی موفق‌تر خواهیم بود.

کد خبر 595581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.