۲۸۵ هزار نفر از باغ گل‌ها بازدید کردند

مدیر باغ گل‌ها با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی با هدف بازسازی و بهسازی این مجموعه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، گفت: بیش از ۲۸۵ هزار گردشگر در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۱ از باغ گل‌ها بازدید کردند که از این تعداد چهار هزار نفر گردشگر خارجی بودند.

به گزارش ایمنا، حسین وثوقی اظهار کرد: بازسازی کامل آب‌نمای میانی باغ گل‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، ایمن‌سازی برکه به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع، کاشت گل‌های فصلی در آستانه نوروز با اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی، ایجاد بام سبز در ساختمان سرویس بهداشتی باغ گل‌ها، ایمن‌سازی تابلوهای برق و به‌روزرسانی آنها و حذف درختان خطرآفرین به دستور کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، از جمله اقداماتی است که در یک سال اخیر در راستای بهبود وضعیت این باغ و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان انجام شده است.

وی ادامه داد: حفر ۱۵۰ چال کود جهت تغذیه بهتر گیاهان و درختان، بهسازی محوطه‌های داخلی باغ شامل دم‌نوش خانه، باغ ژاپنی، باغ ایتالیایی و گلخانه کاکتوس، اتصال آب برکه به شبکه آبیاری، کاشت گل‌های دائم و فصلی در اردیبهشت‌ماه، نصب ۵۰۰ تابلوی معرفی برای شناسایی راحت‌تر گیاهان و جایگزینی نیمکت‌های بتنی با ۷۵ نیمکت سنگی زیبا و همخوان با ماهیت باغ از دیگر اقدامات انجام شده در باغ گل‌ها بوده است.

مدیر باغ گل‌ها از تعمیر و بازسازی تمام المان‌های موجود در این باغ خبر داد و افزود: یک المان چهارطاقی و المان پنجره نیز به باغ اضافه شده و تمام پروژکتورهای پرمصرف با پروژکتورهای کم مصرف جایگزین شد.

وثوقی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تفریحی مجموعه باغ گل‌ها گفت: کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و گیاهان دارویی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای در این مجموعه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تورهای آموزشی هر هفته با حضور کارشناسان و راهنمایان گردشگری با هدف معرفی باغ گل‌ها و درختان و گیاهان خاص این مجموعه برگزار می‌شود که تمام این خدمات برای خانواده شهدا، جانبازان و بازنشستگان دارای کارت منزلت شهروندی با تخفیف ارائه می‌شود.

مدیر باغ گل‌ها خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱، بیش از ۲۸۵ هزار نفر از مجموعه باغ گل‌ها بازدید کردند که از این تعداد چهار هزار نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

به گزارش ایمنا، باغ گل‌ها که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند، تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اداره می‌شود.

کد خبر 595570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.