توزیع دارو توسط پلتفرم‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

نایب رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به مصوبه هیئت وزیران درخصوص مجوز توزیع دارو توسط پلتفرم‌ها، گفت: این اقدام نظارت داروساز و نقش داروخانه را از بین برده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد ذوالفقاری، امروز پنجشنبه _بیستم مردادماه_ در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی دارو از بیست و سوم تیرماه ابلاغ شد، این درحالی است که افزایش هزینه‌های تولید در صنایع داروسازی پیش‌از این نیز بخش دارو را تحت تأثیر قرار داده بود، اگر این صنایع تعطیل شود با کمبود دارو مواجه می‌شویم.

وی افزود: قیمت دارو چندین درصد افزایش یافت، سازمان‌های بیمه‌ای سال گذشته نیز به تعهدات خود عمل نکردند و با فشارهایی که ایجاد شد نهایتاً این مبلغ پرداخت شد، دولت اکنون تعهد داده است که مابه‌التفاوت هزینه تولید دارو را بیمه‌ها پرداخت کنند اما بیمه‌ها این مسئولیت را تاکنون نپذیرفته‌اند.

نایب رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: مسئولان باید بدانند منابع محدود بوده و مشکلات با شعار رفع نمی‌شود. متأسفانه در سیستم فعلی، تضاد منافع منجر به رسیدگی نشدن به مسائل حوزه سلامت شده است. طرح حذف ارز ترجیحی باید اجرایی می‌شد چرا که در غیر این صورت داروسازها با مشکلات جدی مواجه می‌شدند. اما ادامه این طرح نیازمند تأمین منابع و یا تغییر سیاست گذاری است.

وی اضافه کرد: افزایش حجم تعهدات و تحت پوشش بیمه قرار دادن داروی بیماری‌هایی همچون اوتیسم مسئله‌ای را رفع نمی‌کند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هیئت وزیران برای تسهیل کسب‌وکارهای اینترنتی در تاریخ پنجم تیرماه مصوبه‌ای داشته است که براساس آن اعلام شده پلتفرم‌ها به شکل رقابتی وارد حوزه توزیع دارو شوند، این موضوع نظارت داروساز و نقش داروخانه را از بین برده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

نایب رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: گردش مالی بخش دارو بسیار زیاد است، اگر این پلتفرم‌ها تنها ۱۰ درصد از این گردش مالی را در اختیار بگیرد، امنیت ملی کشور نیز به خطر می‌افتد، ورود اسنپ در توزیع دارو غیرقانونی است اما همچنان این موضوع درحال انجام است.

کد خبر 595563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.