لزوم پیشگیری از افزایش مهاجرت از روستا به شهرها

رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجن گفت: در گذشته ۳۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰ درصد روستایی بود که اکنون آمار جمعیت برعکس شده است و در مواردی مشاهده می‌شود، بیشتر شهرها به صورت روستا شهر هستند، لذا باید اقدامات لازم انجام گیرد تا از مهاجرت معکوس جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان حاجی‌پور امروز _ پنجشنبه بیستم مردادماه _ در جلسه هم‌اندیشی رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجن و اعضای شورای اسلامی شهر نقنه، با اشاره به شرح وظایف و عملکرد بنیاد برکت، اظهار کرد: عملکرد این بنیاد باید در قالب شغل با برکت جریان یابد، شغلی که یک خانواده را تأمین و بسیاری از مشکلات آنان را رفع کند.

وی با اشاره به معکوس شدن جمعیت شهر و روستا، افزود: در گذشته ۳۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰ درصد روستایی بود که اکنون آمار جمعیت برعکس شده و در مواردی مشاهده می‌شود، بیشتر شهرها به صورت روستا شهر هستند و شهر به معنای واقعی خود را از دست داده است، بر همین اساس اگر بنیاد برکت خدمات و تسهیلات مورد نظر را به سمت این شهرها سوق دهد، شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی، خاطرنشان کرد: روستاییان که به شهرها مهاجرت کردند در سطح شهر ساکن نشدند و در حاشیه شهرها هستند که این خود مشکلاتی از جمله افزایش حاشیه‌نشینی، تغییر فرهنگ و مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده است، لذا اگر بنیاد برکت کمک بیشتری جهت ایجاد شغل‌ها داشته باشد، روستاها آباد شده و مشکلات شهرها نیز کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: روستاییانی که در گذشته در روستا سکونت داشتند، باید جز افراد مشمول دریافت تسهیلات قرار گیرند، همچنین راهبری وام پرداختی از ضروریات است و تنفس وام اگر بیشتر از شش ماه شود کارآفرینان به ویژه بانوان با فراق بال فعالیت کرده و هنگامی که به مرحله سوددهی رسیدند نسبت به پرداخت اقساط آن اقدام می‌کنند، همچنین پیشنهاد می‌شود تعداد تسهیل‌گران شهرستان بروجن به دلیل وسعت آن بیشتر شود.

حاجی‌پور ادامه داد: با حذف موازی کاری‌ها بین بیناد برکت، بهزیستی و کمیته امداد در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی تمام افراد از این مزایا بهره‌مند خواهند شد؛ حضور رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها در کمیته اشتغال شهرستان ضروری است، زیرا نمایندگان یک شهر با جزئی‌ترین مشکلات آشنا هستند.

کد خبر 595541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.