ارتقای کیفی محله‌های منطقه ۲ با هم‌اندیشی معتمدان

در دومین نشست هم‌اندیشی با ائمه جماعات مساجد منطقه دو شهرداری اصفهان بر همبستگی فرهنگی در مناطق پانزده‌گانه، متأثر از تغییر نوع نگاه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در دومین نشست هم‌اندیشی منطقه دو شهرداری اصفهان با روحانیون و ائمه جماعات مساجد، اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری، اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در مناطق شهری اتفاق افتاده که مهمترین آن تشکیل کمیته مساعدت به فعالیت‌های عمرانی و فعالیت فرهنگی در مساجد است.

وی افزود: نگاه مثبت مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر منجر به احصاء فعالیت‌های عمرانی مساجد و احیای کمک به مراکز فرهنگی مناطق شده است که در این راستا تا کنون فعالیت‌های فرهنگی خوبی به مناسبت‌های مختلف و به صورت مشارکتی با معاونت فرهنگی شهرداری در سطح منطقه رقم خورده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای نخستین بار امسال همزمان با ایام دهه امامت و ولایت در تمامی محله‌های منطقه دو با مساعدت شهرداری، جشن غدیر توسط فعالان فرهنگی برگزار شد که این همبستگی فرهنگی نتیجه ارتباط با علما، روحانیون و چهره‌های فعال فرهنگی منطقه با شهرداری منطقه دو بوده است.

وی تاکید کرد: ائمه جماعات به عنوان گروه مرجع مورد اعتماد مردم هستند و نقش مهمی برای جلب مشارکت نخبگان، فعالان و افراد اثر گذار محله‌ها دارند.

صیرفی نژاد با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری در راستای عدالت‌محوری محله‌ها، اقدامات عمرانی و فرهنگی ویژه‌ای برنامه‌ریزی و آغاز شده است، خاطرنشان کرد: به همین منظور هر هفته دیدارهایی با روحانیون، نخبگان و معتمدان محله‌ها در سطح محله‌ها و مساجد برگزار شده است؛ همچنین با همکاری و هم‌اندیشی معتمدان، مشکلات و نارسایی‌های محله‌ها بررسی می‌شود، سپس با در نظر گرفتن اولویت در راستای محله‌محوری، ارتقای کیفی محله‌ها انجام می‌گیرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این دوره بودجه قابل توجهی برای زیباسازی، بدنه‌سازی و نماسازی کالبدی منطقه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: آسفالت معابر و آزادسازی گلوگاه‌ها نیز از دیگر پروژه‌های محله محور این منطقه محسوب می‌شود.

رویکرد فرهنگی محور مدیریت شهری جدید باعث رشد مساجد می‌شود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در سخنانی اظهار کرد: مدیریت شهری در دهه امامت و ولایت تمام تلاش خود را برای ایجاد یک حرکت دینی و اعتقادی در درون مردم به کار گرفت و توانست در حوزه فرهنگی موفقیت بزرگی را کسب کند.

وی با بیان اینکه تغییر نگاه مدیریت شهری در این دوره و رویکرد فرهنگی محور آن موجب رشد مساجد می‌شود، افزود: هر آنچه تحت عنوان حوزه فرهنگی در شهرداری هزینه شده است با مساعدت خود جوش شهروندان با شهرداری بوده که نتیجه آن تغییر نگاه فرهنگی مدیریت شهری در این دوره است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعضای شورای ششم تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند که هر هفته در یکی از مساجد محله‌ها شهر حاضر شده و مشکلات و ابهامات مردم با شهرداری را مورد رسیدگی قرار دهند که تاکنون این طرح مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

نقش مشارکتی مساجد با مدیریت شهری

حجت الاسلام مجتبی کوچک‌زاده، مدیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: طی ۴۳ سال گذشته به اندازه حال حاضر، بین مسئولان و مدیریت شهری هماهنگی وجود نداشته است و جای بسی خرسندی بوده است که مساجد نقش مشارکتی با مدیریت شهری پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در برخی از محله‌ها برای برپایی نماز جماعت از محوطه‌هایی همچون پارکینگ استفاده می‌شود که این اقدام مناسب نبوده است و باید به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی شود، مدیریت شهری در این زمینه نقش بسیار مهمی در رفع موانع و خلع‌ها خواهد داشت.

مدیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه رسالت دین تأمین تمام نیازهای جسمی و روحی بشر است، ادامه داد: گرایش به الگو داشتن در بین مردم امری طبیعی است؛ دین توانایی داشته که تمام نیازهای دنیوی و اخروی را بر طرف و انسان را به سمت این نیازها هدایت کند.

به گزارش ایمنا، دومین نشست هم‌اندیشی با روحانیون و ائمه جماعات مساجد منطقه دو شهرداری اصفهان به منظور تبیین نوع نگاه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی این دوره مدیریت شهری، با محوریت حجت الاسلام کوچک‌زاده، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر و محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان برگزار شد.

کد خبر 595532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.