البرز در تولید کالاهای اساسی رتبه نخست کشور را دارد

استاندار البرز ارائه تسهیلات و حمایت از تولیدکنندگان را برای توسعه صادرات و گسترش همکاری با کشور های همسایه ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه -۲۰ مرداد ماه در نشست اقتصادی استان البرز که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه استان البرز سرشار از ظرفیت‌های بالقوه است، اظهار کرد: برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها باید برنامه محور و دقیق اقدام شود.

وی در ادامه افزود: استان البرز از سوی مقام معظم رهبری به ایران کوچک لقب گرفته است، از این رو این استان با رنگین کمانی از اقوام ایرانی با انسجام و همگرایی به فرصتی در مسیر توسعه استان تبدیل شده‌اند.

استاندار البرز با بیان اینکه ۱۲ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی، ۱۷ لکه صنعتی با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز وجود دارد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۵۰ واحد، برند ملی محسوب می‌شوند.

وی با اعلام اینکه بزرگترین شهرک صنعتی کشور در شهرستان اشتهارد مستقر است، گفت: این استان در بسیاری از تولیدات اثرگذار، رتبه نخست کشور را دارد که قطب تولید ماکارونی، ۷۰ درصد تأمین و تولید داروی ساخت داخل در کشور، رتبه اول تولید مواد غذایی و قطعات خودرو و… از جمله آنها است.

استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که با توجه به کیفیت تولیدات در کشور، صادرات روند مطلوبی ندارد بنابراین باید برنامه ریزی ویژه ای برای این منظور صورت گیرد.

وی افزود: استان البرز تولیدات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد و بخصوص در بخش دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال بوده، می‌تواند برای کشور تأثیر محسوسی داشته باشد.

عبداللهی با بیان اینکه البرز ظرفیت‌های فراوانی دارد که در راستای سیاست‌های دولت محترم سیزدهم با اهداف و برنامه‌ها همگام باشد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که برای توسعه صادرات به ویژه گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه، تسهیلات و حمایت‌های لازم را از تولید کنندگان داشته باشیم.

کد خبر 595451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.