پژوهش‌گاه رویان؛ حامی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پژوهش‌گاه رویان گفت: در کشور شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری شکل گرفته و پژوهش‌گاه رویان تعداد قابل توجهی از دانش فنی این شرکت‌ها را در بر گرفته و بخشی از این شرکت‌ها نیز تحت حمایت پژوهش‌گاه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالحسین شاهوردی شامگاه چهارشنبه _نوزدهم مردادماه_ در گفت‌وگویی رادیویی در رابطه با اینکه پژوهش‌گاه رویان چه میزان حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: پژوهشگاه رویان در حال حاضر میزبان ۱۰ شرکت دانش‌بنیان فعال بوده که این شرکت‌ها حاصل تجربیات و دانش خود مجموعه است.

وی افزود: یکی از شرکت‌های فعال پژوهش‌گاه رویان، شرکت دانش‌بنیان بن‌یاخته‌های رویان است که در زمینه فرآوری سلول‌های خون بند ناف و محصولات مرتبط با این حوزه فعالیت دارد و در حال حاضر حامی بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر است.

رئیس پژوهش‌گاه رویان اشاره کرد: سلول‌های بنیادی نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد و این مجموعه تا به امروز مجوزهای اولیه را برای تولید پنج سلول از وزارت بهداشت دریافت کرده است و در این زمینه فعالیت‌هایی خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: دو شرکت دانش‌بنیان در قالب یک پروژه مشترک حدود صد بیمار فلج مغزی و کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل شده‌اند را با کمک سلول‌های خونی بند ناف در قالب کارآزمایی بالینی طی چند فرآیند به پایان رسانده و نتایج خوبی به‌دست آورده‌اند.

رئیس پژوهش‌گاه رویان افزود: برای درمان بسیاری از بیماری‌ها راهی جز استفاده از این سلول‌ها وجود ندارد و در حال حاضر لیستی از بیماری‌هایی که می‌توان برای درمان آن از سلول‌های بنیادی کمک گرفت، تهیه شده است.

وی در رابطه با دیگر حمایت‌های این پژوهشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در پژوهش‌گاه رویان شکل گرفته که در زمینه سرطان و استفاده از سلول‌های بنیانی فعالیت می‌کنند که درصدی از این شرکت‌ها متعلق به پژوهش‌گاه رویان است.

شاهوردی اشاره کرد: یکی از فعالیت‌های این مجموعه در زمینه بومی‌سازی تانک‌های نیتروژنی انجام شده است؛ یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور چند نمونه از تانک‌های نیتروژنی را برای نگهداری سلول‌های خون بند ناف تولید کرده است که اکنون در حال گذراندن مراحل تاییدیه است.

وی افزود: پژوهش‌گاه رویان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های بسیاری کرده و در زمینه علمی نیز حامی شرکت‌ها بوده است. در حال حاضر نیز این پژوهشگاه در حال سرمایه‌گذاری برای تولید وسایل یک‌بار مصرف توسط بخش خصوصی است.

رئیس پژوهش‌گاه رویان ادامه داد: در کشور شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری شکل گرفته و پژوهش‌گاه رویان تعداد قابل توجهی از دانش فنی این شرکت‌ها را در بر گرفته و بخشی از این شرکت‌ها نیز تحت حمایت پژوهش‌گاه است.

کد خبر 595394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.