وعده‌های وزیر علوم به مدال‌آوران المپیاد و نفرات برتر کنکور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس توافقنامه سه جانبه وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان مدال آوران المپیاد دانش آموزی و نفرات برتر کنکور در طول تحصیل حمایت های ویژه می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی گل عصر چهارشنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان و آئین تبادل توافقنامه سه‌جانبه حمایت از استعدادهای برتر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس توافقنامه سه جانبه بین وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری ضمن حمایت ویژه از مدل آوران المپیاد دانش آموزی در طی دوران تحصیل و پس از پایان تحصیل زمینه اشتغال آنها مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: طبق این توافقنامه از ۱۰۰ نفر اول کنکور در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و فنی و علوم انسانی و ۵۰ نفر اول گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در طی تحصیل حمایت‌های ویژه ای شده و بستر مناسبی هم برای ادامه تحصیل آنها بدون شرکت در کنکور فراهم می‌شود.

وزیر علوم یادآور شد: همچنین بعد از فارغ‌التحصیلی این دانشجویان در مقطع دکتری وزارت علوم زمینه اشتغال آنها و به کارگیری آنها به عنوان عضو علمی در دانشگاه‌های کشور را فراهم می‌کند.

زلفی گل در پاسخ به این سوال که آیا از این برگزیدگان همچون قهرمانان ورزشی تسهیلاتی مانند تأمین مسکن و هدیه سکه طلا پرداخت می‌شود، گفت: حمایت‌ها نیاز به یک عزم فرابخشی دارد که بدانیم و بدانند آینده کشور را نخبگان، دانشمندان و اندیشمندان می‌سازند بنابراین هرچه ما برای این عزیزان هزینه کنیم، بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

وی ادامه داد: وزارت علوم در همین حد بضاعت دارد اگر چه توانایی بنیاد ملی نخبگان بیشتر است و حمایت‌های ویژه می‌کنند. درخواست ما این است که سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای اجرایی آنها به کمک وزارت علوم بیایند چرا که وزارت علوم برای رشد فرزندان خود آنها و مردم کشورمان مهیا می‌کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: هرچقدر سایر نهادها از این عزیزان حمایت کنند ما بیشتر می‌توانیم بستر رشد آنها را مهیا کنیم و بعد از دانش آموختگی افراد توانمندتر را تحویل جامعه دهیم که مدیریت اثربخش تر را برای آینده کشور باشد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 595386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.