شرایط نگهداری گیاه فیتونیا چیست؟

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: برای تکثیر فیتونیا، قلمه‌هایی به طول پنج سانتی‌متر از ساقه آن جدا کنید و در خاک «کوکوپیت» قرار دهید.

زهره حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «فیتونیا» یک گیاه زیبا و حساس است؛ از جمله مشکلاتی که برای این گیاه پیش می‌آید می‌توان به ریزش، بی‌حالی و سوختگی برگ‌های آن اشاره کرد. این گیاه به نور متوسط نیاز دارد، آفتاب شدید و زیاد و همچنین کم‌نوری مانع رشد مؤثر آن می‌شود.

وی افزود: خاک مناسب برای رشد مؤثر این گیاه «پیت‌ماس» و «پرلیت» است؛ زمانی که نم خاک از بین می‌رود؛ باید به آن آب داده شود؛ البته مراقب باشید که روی برگ‌های آن آب ریخته نشود. درست کردن جزیره برای این گیاه، باعث می‌شود رطوبت کافی در اختیار برگ‌های آن قرار بگیرد.

کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: برای تکثیر «فیتونیا» قلمه‌هایی پنج سانتی‌متری از ساقه آن جدا کنید و در خاک «کوکوپیت» قرار دهید. این گیاه را هر ماه با کود ۲۰.۲۰.۲۰ به نسبت ۱.۴ قاشق چای‌خوری در یک لیتر آب تقویت کنید. در صورتی که در زمان مورد نیاز به «فیتونیا» آب ندهید، برگ‌های آن به رنگ قهوه‌ای در می‌آید و می‌سوزد. همچنین در صورتی که بیش از حد به آن آب بدهید، برگ‌هایش زرد می‌شود و می‌ریزد.

کد خبر 595368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.