از رهایی گروگان ۲۵ ساله از چنگال آدم‌ربایان تا کشف ۲۹۰ بسته تریاک در یک معده

رهایی گروگان ۲۵ ساله از چنگال آدم‌ربایان، اسارت مرد افغان در شکنجه گاه پاکستان،کلاهبرداری‌های میلیونی یک زن با رسیدهای جعلی،کشف ۲۹۰ بسته تریاک در یک معده،سرقت مستأجرها از خانه‌های مبله و کشف محموله سنگین سلاح توسط هنگ مرزی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: دوازدهم مردادماه سال جاری درپی گزارش یک فقره آدم‌ربایی در یکی از محلات شهرستان سراوان بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان وارد عمل شدند.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و بررسی اظهارات شاهدان عینی مشخص شد، افرادی مسلح و ناشناس با صورت‌هایی پوشیده و با تهدید سلاح، جوانی ۲۵ ساله را با یک دستگاه خودروی سواری زانتیا ربوده و از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص که آدم‌ربایان به دلیل یک سری اختلافات مالی این جوان را ربوده و او را به مکانی نامعلوم منتقل و طی تماس با خانواده وی مبلغ سه میلیارد ریال در قبال آزادی او درخواست کرده‌اند.

وی ادامه داد: تیم رسیدگی کننده به پرونده به منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند. سرانجام پس از سه روز تلاش شبانه روزی پلیس، محل اسارت این جوان در یکی از مناطق شهرستان سراوان شناسایی و روز گذشته تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی با حضور در محل، فرد ربوده شده به آغوش خانواده برگشت و عاملان اصلی این گروگانگیری که قبل از حضور مأموران عرصه را بر خود تنگ دیده بودند، متواری می‌شوند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه فرد گروگان صحیح و سالم تحویل خانواده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی آدم‌ربایان تحقیقات تخصصی برای دستگیری آنها ادامه دارد.

اسارت مرد افغان در شکنجه گاه پاکستان

زن جوان وقتی در دادسرای جنایی تهران مقابل قاضی حمیدرضا رستمی، بازپرس شعبه یازدهم قرار گرفت، گفت: من در افغانستان معلم بودم و به همراه شوهر و فرزندانم در شهر مزارشریف زندگی می‌کردیم. شوهرم افسر ارتش بود اما بعد از ورود طالبان گفت که بهتر است افغانستان را ترک کنیم. او پیشنهاد کرد که قاچاقی به ایران بیاییم و من هم قبول کردم.

اواخر سال گذشته به همراه شوهرم و فرزندانم خودمان را به مرز رساندیم و با پرداخت پول به قاچاقچیان از مرز گذشتیم اما باید مسیری طولانی را با پای پیاده طی می‌کردیم و چون بچه‌ها همراهمان بودند، زمان بیشتری طول می‌کشید. حدود ۱۵ روز از میان کوه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور پیاده گذشتیم تا به نزدیکی مرز ایران و پاکستان رسیدیم.

فکر می‌کردیم وارد ایران شده‌ایم و دیگر سختی‌ها تمام‌شده اما در پاکستان افراد مسلحی ما را گروگان گرفتند. آنطور که من متوجه شدم تعدادی از گروگان گیران از باقیمانده‌های گروه تروریستی ریگی بودند. به‌جز ما خانواده‌های دیگری نیز بودند که آنها را هم گروگان گرفتند.

آدم‌ربایان مسلح، ما را داخل اتاق‌هایی که از بلوک سیمانی ساخته شده بود حبس کردند. ابتدا تمامی پول و وسایل قیمتی ما را سرقت کردند و بعد از ما خواستند تا با بستگانمان تماس بگیریم و برای آزادی‌مان درخواست پول کنیم اما ما هیچ‌کس را نداشتیم. دو روز آنجا بودیم و در این مدت تعدادی از گروگان‌ها که خانواده‌هایشان پول به حساب آدم‌ربایان واریز کرده بودند، آزاد شدند اما ما و تعداد دیگری که هنوز پولی پرداخت نکرده بودیم را سوار خودرو کردند و به جای دیگری بردند.

در آنجا هر خانواده‌ای را داخل اتاقی حبس کردند. گروگان گیران مسلح شوهرم را شکنجه می‌کردند و ۹ شبانه روز ما را در آنجا نگه داشتند. روزهای سختی را سپری کردیم تا اینکه در نهایت مرا آزاد کردند تا در ایران کار کنم و پولی را که می‌خواستند فراهم کرده و به حسابشان واریز کنم تا شوهرم را آزاد کنند.

با مشقت زیاد به ایران آمدم و در این مدت در خانه‌های مردم کار می‌کردم تا پول آزادی شوهرم را تأمین کنم. مدتی قبل اما مردی که همراه شوهرم گروگان مردان مسلح بود پس از آزادی مرا پیدا کرد و گفت گروگان گیران قصد دارند به‌زودی شوهرم را به قتل برسانند. در این شرایط بود که تصمیم گرفتم از گروگان گیران شکایت کنم؛ هرچند آنها تهدید کرده‌اند که اگر شکایتی مطرح کنم جان شوهرم را می‌گیرند.

با این شکایت، بازپرس جنایی تهران دستور تحقیقات بیشتر را صادر و موضوع را به پلیس بین‌الملل اعلام کرده تا تحقیقات برای شناسایی گروگان گیران و آزادی گروگان‌ها آغاز شود.

کلاهبرداری‌های میلیونی یک زن با رسیدهای جعلی

راز کلاهبرداری این زن با شکایت یکی از مالباختگان در اداره آگاهی اصفهان فاش شد. شاکی اظهار کرد: یک روز قبل درحالی‌که قصد فروش ساعت هوشمندم به مبلغ شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را داشتم، عکس آن را در سایت دیوار منتشر کردم و ساعتی بعد زنی تماس گرفت و گفت که قصد خرید ساعتم را دارد.

با این زن بر سر قیمت به توافق رسیدیم و او گفت که تا چند دقیقه دیگر به مقابل خانه‌ام می‌آید که ساعت را بخرد. دقایقی بعد زن جوانی زنگ خانه‌مان را زد و گفت که خریدار ساعت است و من هم ساعتم را به همراه کارتن و وسایل دیگرش به او دادم. این زن شماره کارت عابربانکم را گرفت و گفت که از طریق موبایل بانک مبلغ را واریز می‌کند و لحظاتی بعد رسیدی روی صفحه گوشی‌اش ظاهر شد که نشان می‌داد شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌حساب من واریز شده است.

با اینکه هنوز پیامکی برایم نیامده بود اما با دیدن رسید باور کردم که پول به حسابم واریز شده و به‌دلیل اینکه زن جوان می‌گفت عجله دارد و باید زودتر به خانه برگردد، منتظر پیامک نماندم و آن زن ساعتم را با خودش برد اما هرچه گذشت، خبری از پیامک بانک نشد و وقتی حسابم را چک کردم متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده است و فریب زن کلاهبردار را خورده‌ام.

با شکایت این زن تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان برای شناسایی و دستگیری زن کلاهبردار آغاز شد اما هنوز ردی از وی به‌دست نیامده بود که دومین شکایت هم در اختیار پلیس قرار گرفت. این بار شاکی فردی بود که برای فروش یک دستگاه کنسول بازی به مبلغ هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سایت خرید و فروش کالا آگهی داده بود و زن جوان در نقش خریدار به سراغ وی رفته و پس از نشان‌دادن رسید جعلی واریز پول به‌حساب شاکی، کنسول بازی را از او گرفته و فراری شده بود.

بررسی هر دو شکایت و مشخصات زن کلاهبردار نشان می‌داد که متهم یک نفر است و این یعنی احتمال دارد که به کلاهبرداری‌هایش ادامه دهد. در این شرایط تحقیقات برای ردگیری او ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر اظهار کرد: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به چهار فقره کلاهبرداری از طریق ارائه رسید جعلی به فروشندگان اجناس اعتراف کرد و گفت مدتی پیش با افرادی آشنا شده و آنها نرم‌افزاری را به او معرفی کردند که با وارد کردن شماره کارت و مبلغ در آن، یک رسید جعلی ارائه می‌دهد که قابلیت ارسال به دیگران را دارد.

کشف ۲۹۰ بسته تریاک در یک معده

سردار حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری فراجا، اظهار کرد: درپی رصد و اطلاع از حمل و جابه‌جایی مواد مخدر توسط فردی به هویت معلوم از قاچاقچیان حرفه‌ای، موضوع در دستور کار عوامل انتظامی پلیس راه آهن شمال غرب قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان و پیگیری‌های لازم، متهم با یک دستگاه خودروی تیبا در عوارضی بزرگراه زنجان - تبریز شناسایی، خودرو توقیف و راننده دستگیر شد.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه در بازرسی از متهم و خودروی وی هیچ‌گونه مواد مخدری کشف نشد، ادامه داد: مأموران انتظامی پلیس راه آهن شمال غرب با هوشیاری لازم، با ظن حمل به روش بلع و انباری پس از هماهنگی قضائی قاچاقچی دستگیر شده را برای انجام معاینات و اقدامات پزشکی به بیمارستانی در زنجان منتقل کردند.

وی تصریح کرد: طی هشت مرحله، ۲۹۰ بسته آب‌بندی شده مواد مخدر از نوع تریاک به وزن دو کیلو و ۳۹۰ گرم که به صورت بلع و انباری در معده جاسازی شده بود از متهم تخلیه و در این خصوص پرونده تشکیل که به دستور مقام قضائی روانه زندان شد.

سرقت مستأجرها از خانه‌های مبله

یک زن و دو مرد اعضای باندی بودند که خانه‌های مجلل در شمال پایتخت را برای مدت ۲۴ ساعت اجاره کرده و در این مدت نقشه سرقت وسایل با ارزش خانه را عملی می‌کردند. تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند از چند روز قبل با شکایت مردی جوان در پلیس پایتخت شروع شد.

وی که یکی از آپارتمان‌های خود را به‌صورت مبله اجاره می‌داد به دام سارقان جاعل گرفتار شده و در توضیح ماجرای سرقت گفت: برای اجاره ساعتی آپارتمانم یک آگهی در سایت‌های مختلف قرار می‌دهم و افراد مختلف با من تماس گرفته و پس از آن قرار ملاقات با آنها می‌گذارم و پس از دریافت مدارک شناسایی، آپارتمانم را به‌مدت ۲۴ ساعت به متقاضیان اجاره می‌دهم.

وی ادامه داد: آخرین فردی که با من تماس گرفت مردی بود که می‌گفت اهل یکی از شهرستان‌هاست و یکی از بستگانش عمل جراحی قلب در یکی از بیمارستان‌های پایتخت دارد، به همین دلیل بود که می‌خواست به‌مدت ۲۴ ساعت آپارتمانم را اجاره کند. او مدارکش را تحویلم داد و من کلید خانه‌ام را در اختیارش قرار دادم اما گمان نمی‌کردم که او یک سارق حرفه‌ای باشد.

این مرد افزود: پس از گذشت ۲۴ ساعت با فردی که خانه‌ام را اجاره کرده بود تماس گرفتم تا مدارکش را به او بدهم و کلید را تحویل بگیرم اما جوابم را نداد. نگران شدم و با کلید یدکی که داشتم پا در آپارتمان گذاشتم اما با دیدن وضعیت خانه شوکه شدم تا حدی که در چند ثانیه اول تصور کردم اشتباه وارد خانه شده‌ام. هیچ وسیله‌ای در خانه‌ام نبود و وقتی به‌خودم آمدم متوجه شدم که همه وسایلم سرقت شده است.

با ثبت این شکایت، تحقیقات در این‌باره با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای وی‌ژه سرقت آغاز و با انجام بررسی‌ها مشخص شد فردی که خانه شاکی را خالی کرده مدارک جعلی ارائه داده است. مأموران در ادامه تحقیقات، خود را به مقابل خانه شاکی رساندند و پس از بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته معلوم شد فردی که خانه شاکی را اجاره کرده با همدستی زن و مردی در نیمه‌های شب وسایل را از خانه شاکی سرقت و داخل یک خودروی وانت نیسان قرار داده و پس از آن متواری شده‌اند.

آنها خیلی ماهرانه عمل کرده و هنگام انجام سرقت‌، صورت‌هایشان را پوشانده بودند، حتی پلاک خودرو را هم مخدوش کرده بودند تا قابل شناسایی نباشد. این تنها سرقت این گروه سه نفره نبود چراکه ظرف مدت کوتاهی چندین شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد اعضای این گروه صورت سریالی خانه و آپارتمان‌های مجلل در شمال و شمال غرب پایتخت را به‌مدت ۲۴ ساعت با مدارک جعلی اجاره می‌کنند تا در نیمه‌های شب دست به سرقت لوازم داخل خانه بزنند.

اگرچه هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد و اعضای این گروه تلاش می‌کردند حرفه‌ای عمل کنند اما چند روز پیش پلیس مچ سرکرده باند را هنگام سرقت گرفت و دستگیرش کرد. او با خودروی وانتی که پلاکش مخدوش شده بود مقابل ساختمانی توقف کرده و به‌نظر می‌رسید منتظر همدستانش است که مأموران سر رسیدند و او را به دام انداختند.

مرد جوان که سرکرده باند سرقت بود در بازجویی‌ها به سرقت از خانه‌های اجاره‌ای اقرار کرد و گفت: مدت‌ها بود که بیکار و دچار مشکلات مالی فراوان شده بودم. یک روز که یکی از دوستانم به همراه نامزدش مهمان من بود از مشکلات زندگی و گرانی صحبت شد و همان روز من پیشنهاد سرقت به آنها دادم. دوستم و نامزدش که نیاز شدیدی به پول داشتند قبول کردند و با یکدیگر همراه شدیم تا با مدارک جعلی یا سرقتی، خانه و آپارتمان‌های مبله را به‌مدت ۲۴ ساعت اجاره کنیم و بعد دست به سرقت لوازم خانه‌ها بزنیم.

وی ادامه داد: در آخرین سرقت پلیس مچم را گرفت و همدستانم موفق به فرار شدند. براساس این گزارش، متهم با قرار قانونی بازداشت شده و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته است. تحقیقات برای بازداشت متهمان فراری این گروه ادامه دارد.

کشف محموله سنگین سلاح توسط هنگ مرزی

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی کشور، اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی پاوه در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات، با اشراف و تسلط اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر ورود محموله سنگین سلاح به داخل کشور مطلع شدند.

وی افزود: مرزبانان با استقرار در نوار مرزی و استفاده از تجهیزات هوشمند، قاچاقچیان را قبل از ورود به حریم مرزی کشور مشاهده و توانستند در درگیری مسلحانه آنها را زمین‌گیر و محموله سنگین سلاح‌های جنگی را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه از قاچاقچیان ۴۱ قبضه سلاح کلت جنگی، دو هزار فشنگ جنگی و ۸۲ تیغه خشاب مربوطه کشف شده است، تصریح کرد: در این عملیات قاچاقچیان تاب مقاومت در برابر تاکتیک‌های رزمی و آتش مرزبانان را نداشته و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه به سمت خاک کشور مقابل متواری که تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

کد خبر 595330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.