جزئیات دوره آموزشی «خبرنگار جیبی»

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان از شروع ثبت‌نام و جزئیات دوره آموزشی «خبرنگار جیبی» خبر داد.

بهناز عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص هدف از برگزاری کلاس‌های خبرنگار جیبی اظهار کرد: امروزه در دنیا، خبرنگارانی که به یک مهارت مجهز هستند کارایی چندانی ندارند. خبرنگار و روزنامه‌نگار اگر بتواند هم‌زمان چند مهارت داشته باشد، جایگاه و فرصت شغلی بهتری برای وی مهیا می‌شود، به همین جهت فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان اقدام به طراحی دوره آموزشی برای نوجوانان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری کرده است که در این دوره فرد شرکت‌کننده هم‌زمان، هفت مهارت را فرامی‌گیرد.

وی افزود: عنوان این دوره آموزشی «خبرنگاری جیبی» است و دلیل انتخاب این عنوان به این خاطر بود که هفت مهارتی که قرار است در این دوره به نوجوان آموزش داده شود از بستر تلفن همراه صورت می‌گیرد، در واقع تمام سرفصل‌های دوره آموزشی و مهارت‌های بر پایه خبرنویسی با تلفن همراه است.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان ادامه داد: امروزه خبرنویسی با تلفن همراه در دنیا رواج پیدا کرده و باعث شده است که روزنامه‌نگاران حرفه‌ای در رسانه‌های معتبر بین‌المللی تنها با تلفن همراهشان و تجهیزات اندک بهترین خروجی را در رسانه خود داشته باشند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن جامع‌ترین خبر را در رسانه خود منتشر کنند.

وی تصریح کرد: مهارت خبرنگاری (شامل خبرنگاری مقدماتی و پیشرفته)، درست‌نویسی، تصحیح دیجیتال، عکاسی، گرافیک و زبان انگلیسی مهارت‌هایی است که در سرفصل‌های این دوره انتخاب‌شده است.

عابدی با بیان اینکه ثبت‌نام این دوره شروع شده است، گفت: علاقه‌مندان شرکت در این دوره تا بیست‌وهفتم مردادماه فرصت دارند از طریق شماره ۰۹۰۴۶۸۸۲۵۱۹ در پیام‌رسان واتس‌اپ ثبت‌نام و در دوره شرکت کنند. کلاس‌ها از ابتدای شهریورماه آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه دوره ویژه نوجوانان است و باید از ابتدای مهرماه به کلاس بروند، تلاش شده است که تا پایان شهریورماه این دوره به پایان برسد.

وی اظهار کرد: بعد از اتمام دوره با همکاری رسانه‌ها دوره کارآموزی را خواهیم داشت تا علاقه‌مندان به‌صورت عملی هم در فضا قرار بگیرند و سپس با منتخبان دوره در بخش‌های مختلف مدیریت شهری همکاری صورت می‌گیرد. این دوره توسط فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و هزینه ثبت‌نام دوره ۱۰۰ هزار تومان است.

جزئیات دوره آموزشی خبرنگار جیبی

کد خبر 595320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.