توجه مدیریت شهری به شرکت‌های دانش‌بنیان امری ضروری است

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، طبق تاکیدهای مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه دارد، چرا که بهره‌گیری از علم روز و فناوری ضرورتی برای اداره بهتر شهر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسین حسامی اظهار کرد: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، طبق تأکیدهای مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه دارد، چرا که بهره‌گیری از علم روز و فناوری ضرورتی برای اداره بهتر شهر است.

وی ادامه داد: گام برداشتن در این مسیر مستلزم سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دقیق و مدونی است و باید به بیان رویکرد حمایتی خود از حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان بپردازیم و فعالان این عرصه بدانند که مدیریت شهری حامی و در کنار آنها است.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: محورهای مختلفی می‌تواند زمینه و بستر فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی همچون مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک و ارتقای بهره‌وری می‌تواند اجرایی شود.

وی افزود: در شهر مشهد، فرصت‌های بی‌نظیری همچون کارخانه نوآوری وجود دارد و به واسطه دانشگاه فردوسی مشهد از حیث بدنه متخصص دانشگاهی نیز شرایط بسیار مطلوبی داریم که باید به بهترین شکل از آن بهره‌مند شد. توسعه اقتصادی را می‌توان در سایه توجه به فناوری و نگاه فناورانه محقق ساخت و برای تحقق این مهم، باید به سمت بسط، توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرد.

کد خبر 595240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.