۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
هک ۵۷۰ هزار دلار اتریوم

کِرو فایننس (Curve Finance) یک صرافی غیرمتمرکز با حجم معاملات زیاد و امنیت سایبری بسیار قوی است که هکرها ۵۷۰ هزار دلار اتریوم از این پلت‌فرم سرقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تفاوت اصلی کرو فایننس (Curve Finance) با صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر در استخر نقدینگی است به این صورت که در اکثر Pool ها جفت ارزها با ساید اتریوم است اما در پلت‌فرم Curve Finance می‌توان با جفت ارزهای باثبات (رمز ارزهایی با ارزش ثابت و با پشتوانه دلار آمریکا هستند DAI، BUSD،sUSD،TUSD) به صورت مستقیم کار کرد.

هک ۵۷۰ هزار دلار اتریوم

بازار نوپای کریپتوکارنسی بستری مناسب برای هکرها است این فضا با تراکم سرمایه زیاد در دنیا شناخته می‌شود. در تازه‌ترین رویداد، پلتفرم معاملات غیرمتمرکز کورو فایننس (Curve Finance) تأیید کرده است. این پلت‌فرم مورد حمله Frontend قرار گرفته است و مورد هک واقع شده است. در زمان انتشار این مطلب مشکل از طریق شرکت حل شده است و تمام لوپ‌هایی که آلوده به هک بوده جایگزین و تعمیر شده است و شرکت اعلام کرده که به سرعت جلوی هکرها را گرفته و اکنون صرافی امن است.

کرو فایننس اعلام کرد: هکرها با استفاده از یک نقص امنیتی در وب‌سایت یا دامنه Curve به مسیر انتقال ارز کاربران راه پیدا کرده و آدرس‌های مخرب را جایگزین آدرس ولت‌های سرمایه گذاران کرده است، سارقان موفق شده‌اند ۵۷۰,۰۰۰ دلار اتریوم را به صرافی ارزهای دیجیتال FixedFloat فرستاده و پولشویی کنند البته FixedFloat گفته است ۱۱۲ واحد ETH معادل ۱۹۱,۰۸۸ دلار از وجوه دزدیده شده را مسدود کرده است.

کد خبر 595231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.