چطور در سفر هوایی صندلی را انتخاب کنیم؟

همه ما دوست داریم تمام سفر را از ابتدا تا انتها مدیریت کنیم تا بهترین خاطرات را برای خود ثبت کنیم. در این میان ممکن است شما حتی روی نوع صندلی که می‌نشینید حساس باشید و بخواهید آن را خودتان تعیین کنید.

بنابراین تفاوتی نمی‌کند که با قطار، هواپیما و یا اتومبیل شخصی سفر کنید، به‌هرحال تصمیم‌گیرنده نهایی خودتان هستید.

زمانی که بلیط هواپیما چارتر می‌گیرید و یا اینکه بلیط سیستمی را برای پرواز انتخاب می‌کنید، ممکن است همه‌چیز آن‌طور که می‌خواهید پیش نرود و نتوانید دقیقا همان صندلی و جایی که دوست دارید برای نشستن انتخاب کنید. اما نگران نباشید، فقط کافی است با روش انتخاب صندلی در پروازها آشنا باشید. در ادامه این موضوع را باهم بررسی می‌کنیم.

روش انتخاب صندلی هواپیما

اگر دوست دارید در طول پرواز کنار پنجره بنشینید، کافی است هنگام رزرو و خرید اینترنتی بلیط، روی گزینه "انتخاب صندلی من" کلیک کنید و صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید. همچنین درصورتی‌که صندلی دیگری در قیمت ابتدایی، وسط یا انتهای هواپیما مدنظر شماست، در هنگام خرید بلیط هواپیما ارزان آن را تعیین کنید.

احتمالا صندلی موردعلاقه شما پر شده است!

ممکن است دوست داشته باشید سمت پنجره بنشینید و حساسیت زیادی روی این موضوع دارید، اما بعد از وارد شدن به کابین هواپیما متوجه می‌شوید که نه‌تنها در صندلی‌های کناری، بلکه باید در صندلی‌های میانی بنشینید. لطفا عصبانی نباشید!

چطور در سفر هوایی صندلی را انتخاب کنیم؟

اگر در هنگام دریافت کارت پرواز به‌صورت اینترنتی و در زمان خرید بلیط هواپیما چارتر، موفق نشدید صندلی مدنظر خودتان را انتخاب کنید، راه دیگری برای تغییر وضعیت وجود ندارد. اما بااین‌حال روش‌هایی پیش روی شما هست که ارزش امتحان کردن را دارد.

بهترین روش این است که یک ساعت زودتر به فرودگاه بروید و از مسئولین گیت پرواز بخواهید که آخرین وضعت صندلی‌ها را چک کنند. ممکن است مسافری در لحظات آخر بلیط خود را کنسل کرده باشید و بتوانید جای او را برای نشستن انتخاب کنید. روش دیگر این است که از هم‌سفران خود به‌صورت مؤدبانه بخواهید که جای خود را با شما عوض کنند.

نکته مهم دیگر اینکه ممکن است با هم‌سفران خود بلیط هواپیما چارتر را برای سفر انتخاب کرده باشید. بهتر است بدانید که در بلیط شما به‌صورت چارتری صادرشده و شبیه به بلیط سیستمی نیست که جای شما از قبل مشخص باشد. به همین دلیل اگر هرکدام از همراهان شما دیرتر به گیت پرواز برسند، به‌احتمال‌زیاد باید روی صندلی دیگری و دورتر از شما بنشینند. بنابراین حتما هنگام رسیدن به گیت پرواز خروجی حتما با خانواده و همراهان باشید تا جدا از هم ننشینید.

نکته مهم دیگر اینکه ممکن است با شماره‌هایی که روی بلیط هواپیما نوشته می‌شود، آشنایی نداشته باشید و نتوانید شمار صندلی خود را پیدا کنید. در ادامه نحوه پیدا کردن شماره صندلی از روی بلیط را بررسی می‌کنیم.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین قیمت اجاره ویلا

روش پیدا کردن شماره صندلی

اولین و ساده‌ترین روش این است که به بلیط و کارت پروازی خودتان نگاهی بیاندازید. روی بلیط و در قسمت شماره صندلی(Seat) یک حرف انگلیسی و عدد نوشته شده است. به‌طور مثال ممکن است روی بلیط شما A15 نوشته شده باشد. این عدد و حرف به این معنا است که شما باید در ردیف A و صندلی شماره 15 بنشینید. اما درصورتی‌که با کمک این نوشته‌ها نتوانستید صندلی خود را پیدا کنید، بهتر است از مهمانداران کمک بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

کدام صندلی هواپیما برای نشستن بهتر است؟

این موضوع کاملا به سلیقه و شرایط شما در پرواز بستگی دارد. به‌طور مثال ممکن است شما هم جزء کسانی باشید که علاقه دارید از پنجره نمای بیرونی را تماشا کنید. اما درصورتی‌که فرزند خردسالی داشته باشید، بهترین صندلی برای شما صندلی‌های ابتدایی هواپیما است تا به‌سرعت بتوانید به سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشید.

درصورتی‌که در هنگام خروج از هواپیما حوصله صبر کردن ندارید، بهتر است صندلی‌هایی را برای نشستن انتخاب کنید که در قسمت جلو و چپ قرار دارند. این صندلی‌ها به درب‌های خروجی نزدیک‌تر هستند و به همین دلیل در زمان کمتری می‌توانید از هواپیما خارج شوید.

درنهایت اینکه اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که از پرواز ترس دارید، صندلی‌های میانی و نزدیک به باله بهترین گزینه برای شما هستند؛ زیرا آشفتگی و تلاطم کمتری در طول سفر دارند.

چطور در سفر هوایی صندلی را انتخاب کنیم؟

البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که نوع کلاس پروازی در تعیین بهترین صندلی تاثیرگذار است. به‌طور مثال در بیزینس کلاس یا فرست کلاس می‌توانید از امکانات و خدمات بیشتری در طول پرواز استفاده کنید. این در حالی است که در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر، امکانات کمتری در دسترس است؛ اما قیمت کمتری برای پرواز می‌پردازید. درعین‌حال هرکدام از کلاس‌های پروازی خدمات متفاوتی در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

امکانات و خدمات صندلی در کلاس‌های پروازی مختلف

درصورتی‌که سفر با صندلی اکونومی را انتخاب کرده باشید از تجهیزاتی مانند میز سرخود صندلی، روزنامه و مجله و صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برای راحتی بیشتر بهره‌مند می‌شوید. اما کلاس پروازی فرست کلاس به‌عنوان لوکس‌ترین کلاس پرواز است و امکانات ویژه‌ای به مسافران ارائه می‌دهد. به‌طور مثال با خرید بلیط در این کلاس می‌توانید از صندلی‌هایی با قابلیت تختخواب‌شو، فضای خصوصی برای هر مسافر و مواردی ازاین‌دست بهره‌مند شوید.

همچنین بر اساس کلاس پروازی که خرید می‌کنید، می‌توانید صندلی مناسب برای کودک خود تهیه کنید تا در طول سفر راحتی و آسایش بیشتری را تجربه کنید. به‌طور مثال اگر کودک شما کمتر از 2 سال سن دارد، امکان استفاده از سبد مخصوص نگهداری از کودکان وجود دارد. این سبدها به دیواره یا سقف هواپیما متصل می‌شوند و می‌توانید با خیالی آسوده نوزاد را در آن قرار دهید و از سفر لذت ببرید. همچنین برخی ایرلاین‌ها وسایل سرگرمی در اختیار کودکان قرار می‌دهند تا پروازی خاطره‌انگیز در ذهن آن‌ها ثبت کنند.

کد خبر 595187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.