تمرینات قدرتی از استخوان‌های افراد گیاهخوار محافظت می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد گیاهخواری که وزنه می‌زنند یا تمرینات قدرتی انجام می‌دهند، استخوان‌های قوی‌تری نسبت به گیاهخوارانی دارند که فقط ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری یا شنا انجام می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر تمرینات قدرتی بر استخوان‌های افراد گیاه‌خوار، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به ۴۳ مرد و زن که حداقل پنج سال از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کردند را با داده‌های ۴۵ فرد که حداقل پنج سال گوشت و غذاهای گیاهی مصرف می‌کردند، مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان گیاهخوار که از دستگاه‌های وزنه‌برداری، وزنه‌های آزاد یا تمرینات مقاومتی حداقل یک بار در هفته استفاده می‌کردند، نسبت به گیاهخوارانی که تمرین مقاومتی انجام نمی‌دادند، استخوان‌های قوی‌تری داشتند. افراد گیاهخوار و همه‌چیزخوارانی که تمرینات مقاومتی انجام می‌دادند، ساختار استخوانی مشابهی داشتند.

به گفته محققان افرادی که به سبک زندگی گیاهخواری پایبند هستند، باید تمرینات مقاومتی را به صورت منظم انجام دهند تا استحکام استخوان‌ها حفظ شود. به طور کلی افرادی که از رژیم‌های گیاهی پیروی می‌کنند، فقط از غذاهای گیاهی استفاده می‌کنند و از مصرف گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ دوری می‌کنند.

کد خبر 595061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.