ادغام اتوبوس‌های مدرسه و حمل‌ونقل عمومی رایگان در سوئد

مسئولان سوئد اجرای طرحی را آغاز کرده‌اند که بر اساس آن، چند اتوبوس رایگان در شهر خدمت‌رسانی می‌کنند که هدف آن تسهیل جابه‌جایی کارمندان به‌ویژه دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش رو است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال تحصیلی سوئد قرار است هفدهم آگوست آغاز شود و با توجه به این مناسبت، شهرداری نورشوپینگ طرحی را برای معرفی چند خط اتوبوس مدرسه ارائه کرده است که محله‌های مختلف را در مناطق داخلی به هم متصل می‌کند. نکته مهمی که وجود دارد این است که خطوط اتوبوس مدرسه، نه فقط برای کودکان بلکه برای بزرگسالانی که سر کار می‌روند، نیز در دسترس است. با این حال، کودکان دارای حق تقدم خواهند بود و بزرگسالان تنها در صورت وجود صندلی کافی می‌توانند سوار اتوبوس شوند.

بنابراین در این چند خط، همه افراد البته مشروط به مهیا بودن شرایط مجاز به سوار شدن رایگان هستند. هدف این طرح، در درجه اول تسهیل رفت و آمد به مدارس و محل کار است.

کمیته فنی شهر پس از بررسی تردد شهروندان، تصمیم گرفت که پروژه‌ای آزمایشی را انجام دهد که در آن خطوط اتوبوس مدرسه با مسافران بخش عمومی هماهنگ شود و در عین حال بررسی شود که چقدر این نوع راه‌حل برای تسهیل تردد مؤثر واقع می‌شود.

ادغام اتوبوس‌های مدرسه و حمل‌ونقل عمومی رایگان در سوئد

یلوا پرسون، مدیر این پروژه گفت: "پروژه آزمایشی که در آن مسافران عمومی مجاز به سفر با اتوبوس مدرسه هستند، بین هفدهم اوت تا نوزدهم دسامبر ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد و سپس کارآمدی آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت."

مارکوس اکرم، رئیس کمیته فنی شهر نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: "این آزمایشی است برای اینکه ببینیم با منابعی که در اختیار داریم چه اقداماتی را می‌توانیم انجام دهیم. پس از بررسی متوجه شدیم در این چند خط تا حدودی ظرفیت پذیرش مسافران بیشتر را داریم. وظیفه سازمان‌دهی طرح برعهده شرکت حمل‌ونقل عمومی محلی است و ما موافقت کردیم که این مدل را آزمایش کنیم تا خدمات اتوبوس موجود در حومه نورشوپینگ بیشتر در دسترس باشد. مهم است که شهرداری و منطقه با یکدیگر همکاری کنند تا فرصت‌های جدیدی برای پوشش نیازهای موجود پیدا کنند. ما بازخوردهای مداومی را در طول پاییز از مسافران دریافت می‌کنیم."

کد خبر 595055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.