افزایش ۱۰ درصدی زباله‌های شهری مشهد در ماه محرم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از افزایش میزان زباله شهر مشهد در مردادماه جاری و آغاز ماه محرم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود رضوی اظهار کرد: روزانه به‌طور میانگین ۵۵ هزار تن زباله شهری و روستایی در کشور تولید می‌شود که ۴۵ هزار تن شهری و ۱۰ هزار تن روستایی است و سهم مشهد به‌عنوان دومین کلان‌شهر کشور، به‌طور میانگین دو هزار تن پسماند در روز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از ابتدای امسال شاهد کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ بودیم، به‌مراتب با تشرف زائران و مسافران به شهر مقدس مشهد روبه‌رو شدیم، به‌طوری‌که در مردادماه جاری با آغاز ماه محرم‌الحرام و تشرف زائران از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورها به شهر مشهد، میزان زباله شهری در مقایسه با تیرماه جاری ۱۰ درصد رشد داشت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای پلاستیک، کاهش زباله در مرحله تولید، جلوگیری از مرطوب بودن زباله و آبگیری آن بالاخص در خصوص لیوان‌های یک‌بارمصرفی که در هیئت استفاده می‌شود، به سیستم مدیریت پسماند کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در فرایند انجام اطلاع‌رسانی‌ها می‌توان پارچه را جایگزین بنر کرد و از سوی دیگر تمام خیمه‌ها، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در شهر مشهد می‌توانند پسماندهای خشک قابل بازیافت خود را از طریق سیستم جمع‌آوری هوشمند (بازیافت آنلاین) و نصب هریک از نرم‌افزارهای اکو و بهروب، به سهولت بازیافت و از مزایای آن استفاده کنند.

کد خبر 594883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.