جوانان به عنوان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب نیازمند توجه جدی هستند

امام جمعه زرین‌شهر گفت: اساس تهاجم دشمن در حال حاضر جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی است و در این میان جوانان و نوجوانان هدف اصلی دشمنان هستند و در این مسیر نیز از همه ظرفیت‌های روز استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام قاسم باقریان، در جمع جوانان و نخبگان شهرستان لنجان با اشاره به خدمات ۱۸ ساله نهاد امامت جمعه اظهار کرد: با تشکیل نهاد امامت جمعه، فعالیت و خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی انجام شده است.

وی افزود: در طول این سال‌ها کارهای زیادی انجام شده است که شهروندان از نزدیک شاهد آن بوده‌اند و همه اقدامات صورت گرفته تنها با همت و کار جهادی مردم انجام شده است.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: ائمه جمعه همواره با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری که فرمودند "امامان جمعه به دنبال جوانان بروند و منتظر آمدن آنها نباشند"، دنبال جذب جوانان و نوجوان بوده‌اند و در این مسیر باید امام‌جمعه خود روحیه، فکر و قلبی جوان داشته باشد؛ چرا که این مسئله کمک بسیاری می‌کند تا بتواند مخاطب خود را با درک متقابل به درستی بشناسد.

وی ادامه داد: دفتر امام جمعه زرین‌شهر از سال‌ها قبل با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف همچون ایجاد باشگاه ورزشی، باشگاه‌های فرهنگی و گروه‌های هنری، پژوهشی و علمی در مسیر جذب جوانان حرکت کرده است.

باقریان گفت: پیگیری راه‌اندازی اردوگاه، زائرسرا در شهر مشهد، مهد کودک، مدارس صدرا و همچنین اجرای برنامه کوهنوردی و اردوهای جهادی و تفریحی با چالش‌های بسیار دنبال شد تا بتوانیم مسیر جذب جوانان و نوجوانان را هموار سازیم.

وی اضافه کرد: امروز روحانیون فعال در مساجد زرین‌شهر نیز نباید منتظر حضور جوانان و نوجوانان بمانند بلکه به محله مسجد خود وارد شوند و دست نوجوانان و جوانان محله را با بهره‌مندی از هنرهای روز به گرمی بفشارند و این قشر مؤثر را به مساجد و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جذب کنند.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه امروز جوانان به عنوان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب نیازمند توجه جدی هستند، تصریح کرد: اساس تهاجم دشمن در حال حاضر جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی است و در این میان جوانان و نوجوانان هدف اصلی دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه حضور در صحنه جنگ نیازمند شناخت و هوشیاری نسبت به دشمن است، خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید جهاد تبیین را در مقابل جنگ ترکیبی دشمن، در اولویت قرار دهیم تا دشمن را در القای ناامیدی با شکست مواجه کنیم؛ چراکه ناامیدی، سَم مهلک برای جامعه به‌شمار می‌آید.

باقریان با بیان اینکه امروز آفت بزرگ تخریب، گروه‌های مختلف شهرستان لنجان را درگیر کرده است، متذکر شد: همه فعالان در حوزه‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی شهرستان لنجان نه تنها نباید دست تخریب یکدیگر بزنند بلکه باید کمر همت را برای رشد و ترقی شهرستان ببندند.

وی تاکید کرد: امروز نباید فرصت خدمت به مردم را به بهانه‌های بیهوده از دست بدهیم؛ چراکه آنان انتظار دارند در فضای یکدست توسعه روزافزون شهر خود را شاهد باشند.

کد خبر 594852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.