ضربه جدی جنبش جهاد اسلامی به تل‌آویو

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در حملات اخیر فلسطینیان گفت: بی‌اعتمادی جامعه صهیونیست نسبت به دولت این رژیم، ضربه حیثیتی بود که در میان‌مدت و درازمدت آسیب‌های جدی برای دولت و رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت.

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نبرد سه روزه اسرائیل و فلسطینیان در نوار غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با توجه به شناسایی برخی از فرماندهان نظامی جنبش جهاد و اطلاعاتی که از آنها به دست آورده بود، تصمیم به ترور این فرماندهان گرفت و دو تن از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی را در منازل مسکونی خود ترور کرد.

وی این ترورها را دلیل اصلی شکل‌گیری جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین دانست و افزود: جنبش جهاد با همکاری برخی از گروه‌های دیگر مستقر در غزه در مقام دفاع و پاسخ به این ترورها حملاتی را به بعضی از شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی انجام دادند در حالی که صهیونیست‌ها پیش‌بینی می‌کردند جنبش جهاد توانایی چنین پاسخی را به ترور فرماندهان خود ندارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به غافلگیری صهیونیست‌ها در برابر پاسخ غیرقابل پیش‌بینی جنبش جهاد، گفت: این موضوع باعث شد با وجود تهدیدهای اولیه مقامات تل‌آویو و لحن بسیار خشن آن‌ها در صحبت با فلسطینی‌ها، به سرعت لحن خود را تغییر دادند و به این نتیجه رسیدند که باید پرونده آتش‌بس را باز کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با ترور دو نفر از چهره‌های کلیدی سرایا القدس که شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین است، گمان می‌کند که ضربه‌ای جدی را به این گروه مقاومت وارد کرده است اما در مقابل آسیب روانی و حیثیتی مهمی به رژیم صهیونیستی وارد شد و از فرودگاه مرکزی تل‌آویو تا این شهر و مناطق مختلفی از رژیم هدف قرار گرفت.

کوشکی با اشاره به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در این حملات، گفت: بی‌اعتمادی بیشتر جامعه صهیونیست نسبت به دولت این رژیم که امکان ایجاد امنیت برای شهروندان خود را ندارد، همان ضربه حیثیتی بود که در میان‌مدت و درازمدت آسیب‌های جدی برای دولت و رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت.

وی پیروزی در حملات اخیر را نشان‌دهنده افزایش توانمندی و اعتماد به نفس فلسطینی‌ها دانست و ادامه داد: چنین اتفاقی در تاریخ فلسطین نظیر ندارد که یک گروه فلسطینی تصمیم بگیرد وارد مقابله با رژیم صهیونیستی شود و این موضوع نشان می‌دهد روحیه مبارزان و مقاومت اسلامی فلسطین چقدر افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 594753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.