جانباز اصفهانی؛ چهره ویژه کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی ۲۰۲۲

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی از هفدهم مردادماه در قونیه ترکیه آغاز می‌شود، که جانباز اصفهانی، چهره ویژه کاروان ایران در این دوره از رقابت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه ترکیه از هفدهم تا بیست‌وهفتم مردادماه در ۲۷ رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند و کاروان ورزشی کشورمان که با نام «پیامبر اعظم (ص)» متبرک شده، با شعار «ایران سرفراز» در این رویداد شرکت کرده است.

در جمع کاروان اعزامی ایران به این رقابت‌ها، ورزشکاران زیادی در رشته‌های انفرادی و تیمی حضور دارند، اما بدون شک چهره ویژه کاروان ایران در این مسابقات، کسی جز علی امینی، ورزشکار اعزامی رشته شنا نیست.

امینی که متولد سال ۱۳۴۴ است، در سن نوجوانی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در عملیات فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ بر اثر اصابت گلوله‌های تیربار دست راستش آسیب دید، اما پیش از بهبودی کامل، برای عملیات خرمشهر یک بار دیگر راهی منطقه شد.

امینی که در عملیات‌هایی چون فتح المبین، الی‌بیت‌المقدس، محرم و رمضان شرکت کرده است، در مرحله پدافندی عملیات محرم و اصابت دو خمپاره از ناحیه دو پا و یک دست مجروح و به افتخار جانبازی نائل شد.

این جانباز اصفهانی از سال ۱۳۶۶ ورزش را با رشته بسکتبال با ویلچر آغاز کرد و در ادامه نیز رشته‌های تیراندازی، تنیس روی میز، شنا و دارت را تجربه کرد، اما بیشتر موفقیت‌های او در رشته شنا به دست آمد.

امینی که سابقه حضور در رویدادهای بین‌المللی متعدد همچون بازی‌های آسیایی را دارد، با نظر کادر فنی تیم ملی شنای معلولان در ترکیب تیم پنج‌نفره اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی قرار گرفت تا به عنوان جانباز ۷۰ درصد و با وجود قطع بودن سه عضو، چهره ویژه کاروان ایران لقب بگیرد، ضمن اینکه او با ۵۷ سال، از لحاظ سنی بزرگ‌ترین ورزشکار کاروان ایران محسوب می‌شود.

کد خبر 594153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.