۵ نفر در حوضچه فاضلاب روستای قمصر جان خود را از دست دادند

پنج نفر از اتباع فعال در محل دپوی ضایعات پلاستیک روستای قمصر در حوضچه فاضلاب، به علت خفگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایمنا، امین بابایی اظهار کرد: از سال ۹۹ پیگیر اجرای احکام جمع‌آوری و ساماندهی ضایعات پلاستیک فروش‌ها در بخش کهریزک بوده‌ایم و اکنون منتظر اجرای احکام هستیم.

وی افزود: امروز کارگران اتباع در حوضچه فاضلاب روستای قمصر در حاشیه انبار دپوی ضایعات پلاستیک، به علت خفگی جان خود را از دست دادند.

بخشدار کهریزک تصریح کرد: یکی از این کارگران درون حوضچه فاضلاب شده بود و بقیه نیز برای نجات و کمک به دیگری وارد می‌شوند درحالی که از خطر خفگی بر اثر گاز فاضلاب بی‌خبر بودند.

وی گفت: دستگاه‌های ذیربط به ویژه محیط‌زیست با جایگاه ضابطه قضائی خود و متولی بودن در این حوزه ورود پیدا کند.

بابایی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی حفظ اراضی کشاورزی که این ضایعات فروش‌ها، ورود قطعی کند تا چنین عارضه‌ای به سرعت برچیده شود.

وی با اشاره از دست رفتن جان اتباع در این رخداد گفت: با توجه به اینکه برای این ضایعات پلاستیکی از مواد خاص شوینده استفاده می‌کنند، چاه‌های دفن این زباله‌ها، پساب‌ها و فضولات نیز در کنار همین دپوی ضایعات پلاستیکی قرار گرفته است.

بخشدار کهریزک اعلام کرد: پمپ دستگاه در این کارگاه که اتباع در آن فعالیت غیرمجاز دارند، دچار اختلال شده و یکی از آنان برای رفع مشکل وارد حوضچه فاضلاب می‌شود.

وی اضافه کرد: نفر بعدی برای نجات وی وارد می‌شود و تحت تأثیر گاز تولید شده فضولات و مواد شیمیایی قرار می‌گیرد و در نهایت پنج نفر به صورت متوالی به این طریق جان خود را از دست می‌دهند.

بابایی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر لازم به ویژه حمایت‌های فرماندار، قاطبه قضائی و پیگیری، جمع‌آوری این معضل اجتماعی را در بخش کهریزک به ویژه در روستای بزرگ قمصر داشته باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 594113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.