خسارت‌های ناشی از سیلاب جبران می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز جمعه با حضور میدانی در روستای سیل‌زده بارده استان چهارمحال و بختیاری این اطمینان را به مردم داد تا خسارت‌های به بار آمده از سیلاب سریع‌تر جبران شود.

به گزارش ایمنا، سیدصولت مرتضوی در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به مردم منطقه، اظهار کرد: از خسارتی که به مردم منطقه از جمله آسیبی که به منازل مسکونی، مزارع، دامپروری و اشتغال آنها وارد شده متأثر هستیم اما در عین حال از هوشیاری مردم سپاسگزاریم و خرسندیم که با همراهی آنها، روستا تخلیه شد و خسارت جانی شکل نگرفت.

وی ادامه داد: برخی از موانع از جمله مستحدثات در مسیر رودخانه از جمله احداث مدرسه و وجود درختان سبب شد تا در زمان بارش باران مسیر رودخانه محدود شده و خسارت سیلاب شدیدتر شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به تلاش استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اشاره کرد و گفت: استاندار از روز اول تمام قد پای کار بود و با مسؤولان کشوری ارتباط لحظه به لحظه داشت و امروز نیز حسب دعوت استاندار به این منطقه سفر کرده تا از نزدیک در جریان خسارت‌ها قرار گرفته و در جبران آن اقدام شود.

مرتضوی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم خسارت‌ها جبران می‌شود و با همکاری خود آنها بهتر از گذشته روستا سرپا می‌شود و مردم به همه فعالیت‌های عادی خود ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: جبران بخشی از خسارت‌ها نیازمند پیگیری‌های ملی دارد که انجام می‌گیرد و بخشی از آن به استان بازمی‌گردد که استاندار، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی پای کار هستند و برای جبران خسارت‌ها تلاش می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جبران خسارت‌ها التیامی بر آلام مردم است، افزود: خسارت‌های وارده بر کشاورزی، شغل و دام مردم جبران می‌شود و با اعطای تسهیلات مرمت خانه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید میدانی با اشاره به برآورد خسارت‌های سیلاب، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا میزان دقیق خسارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان برآورد و به سازمان مدیریت بحران و هیئت دولت اعلام شود تا با تخصیص اعتبارات جبران خسارت‌ها سریع‌تر عملیاتی شود.

حیدری افزود: حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در استان و بررسی میدانی خسارت‌ها فرصت مناسبی است تا بتوان هر چه بهتر خسارت‌ها را جبران کرد.

سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تأثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمام شهرستان‌های این استان شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 594076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.