گرمای شدید ۲۵ شهروند خوزستانی را راهی بیمارستان کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بر اثر گرمای شدید هوا در شبانه‌روز گذشته ۲۵ نفر از شهروندان به خاطر گرمازدگی به بیمارستان‌ مراجعه کردند.

به گزارش ایمنا، حبیب حی‌بردر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار کرد: بر اثر گرمای شدید هوا در شبانه‌روز گذشته ۲۵ نفر از شهروندان به دلیل گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کردند.

وی افزود: بر اثر گرمای شدید هوا در شبانه‌روز گذشته ۲۵ نفر از شهروندان خوزستانی به خاطر گرمازدگی به بیمارستان‌های سراسر استان مراجعه کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: با مراجعه به موقع افراد گرمازده و اقدامات فوری کادر درمانی در اورژانس‌های بیمارستان‌ها، کل تعداد مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و هیچ گونه بستری در بخش‌ها صورت نگرفت.

حی‌بردر به راه‌های پیشگیری از گرمازدگی اشاره کرد و گفت: پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات (روزانه نوشیدن هشت لیوان آب در تابستان)، استفاده از غذاهای کم‌چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

منبع: همشهری آنلاین
کد خبر 594069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.