استقلال کشور نتیجه مقاومت و سازش نکردن با دشمنان است

امام جمعه خمینی‌شهر در جمع نمازگزاران گفت: با وجود تورم و گرانی، استقلال کشور را حفظ کرده‌ایم که این نتیجه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدحسین محمودآبادی در خطبه‌های نماز جمعه خمینی‌شهر در جمع عزاداران حسینی، اظهار کرد: یاران حسین‌بن علی (ع) دارای ویژگی‌های فراوانی بودند، دنیا گریزی یکی از ویژگی‌های شاخص یاران امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس ادامه دهندگان راه حسین‌بن علی (ع) هستند، افزود: شهید فتوحی که پیکر او پس از ۴۰ سال به وطن بازگشت، نوجوان ۱۷ ساله‌ای بود که قاسم بن الحسن سرمشق زندگی او بوده است.

امام جمعه خمینی‌شهر توجه به نماز اول وقت از دیگر خصوصیات یاران سالار شهیدان برشمرد و اضافه کرد: با بررسی تک تک شخصیت یاران امام حسین (ع) درمی‌یابیم که این ویژگی‌ها در وجود آنان مشهود است.

حجت الاسلام محمود آبادی عزاداری منهای نماز را به مثابه ساختمان بدون ستون عنوان و تصریح کرد: ساختمانی که ستون نداشته باشد ریزش خواهد کرد و عزاداری اهل‌بیت (ع) بدون نماز، گناه بعد از عزاداری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای اروپایی در مباحث انرژی و اقتصاد، گفت: در کشور ایران با وجود اینکه گرانی و تورم است، با فرمایشات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری توانسته‌ایم استقلال خود را حفظ کنیم که این دستاورد، نتیجه مقاومت است.

امام جمعه خمینی‌شهر گفت: سازش با دشمنان نتیجه‌اش از دست دادن عزت است و مقاومت حفظ استقلال کشور را به دنبال دارد.

حجت الاسلام محمودآبادی عشق مردم خمینی‌شهر به سید و سالار شهیدان تحسین و خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های هیئت‌های عزاداری در جذب نوجوانان و جوانان بسیار مهم و قابل توجه است و نیاز به افزایش سطح آگاهی و بینش مردم دارد.

مردم شهیدپرور و ولایتمدار خمینی شهر پس از اتمام نماز از شهید هشت سال دفاع مقدس حیدر علی فتوحی استقبال و در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری کردند.

کد خبر 594033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.