آنچلوتی: انگیزه بالایی برای تداوم پیروزی‌ها داریم

سرمربی رئال گفت: شادی و رضایتی که پس از کسب لیگ قهرمانان به دست می‌آورید، موجب می‌شود احساس کنید هیچکس نباید جای شما را بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، بدون شک یکی از برترین مربی‌های تاریخ در امر کسب قهرمانی‌های اروپایی کارلو آنچلوتی است که با باشگاه‌های متعددی توانسته به افتخارات زیادی دست یابد.

مربی ایتالیایی سه بار قهرمان سوپرجام اروپا شده و تا به امروز در هر فینالی که طی این رقابت‌ها حضور داشته توانسته برنده از آن بیرون بیاید. او دو بار با میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد (۲۰۰۳ و ۲۰۰۷) و رئال مادرید را به دهمین تاج اروپایی خود در سال ۲۰۱۴ رساند. چهارشنبه ۱۰ آگوست، آنچلوتی این شانس را خواهد داشت که اولین مربی باشد که چهار بار این جام را کسب کرده است. دیدار این تیم مقابل قهرمان لیگ اروپا، اینتراخت فرانکفورت، بدون شک تماشایی است.

سرمربی مادریدی‌ها درباره اولین فرصتش برای کسب اولین جام فصل در مصاحبه‌ای گفت: ما نسبت به اینتراخت که فصل خود را زودتر شروع می‌کند، در چندین زمینه عقب تر هستیم. با این وجود برای بردن بازی خواهیم کرد. ما به جلو نگاه می‌کنیم و نه به عقب. پیروزی‌های سال گذشته باور ما را تقویت می‌کند، اما باید روی مسابقات آینده نیز تمرکز کنیم. در این فصل، شش تورنمنت پیش روی ماست و می‌خواهیم برای همه آنها بجنگیم.

وی درباره انتظارش از اینتراخت اظهار کرد: سال گذشته اینتراخت به دستاوردهای ویژه‌ای دست یافت با وجود اینکه در جمع مدعیان قرار نداشتند. آن‌ها بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام دادند و در نیوکمپ مقابل بارسلونا با ضدحمله و انتقال‌های سریع پیروز شدند.

آنچلوتی درباره افتخاراتش در لیگ قهرمانان اروپا اضافه کرد: اولین مربی هستم که چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. من به همه اینها بسیار افتخار می‌کنم. این یک فصل باورنکردنی برای من و همچنین برای رئال مادرید بود. طبیعتاً بازگشت به رئال مادرید برای من بسیار خوشحال کننده بود. برای من مهم است که مربی این باشگاه بزرگ و این تیم بزرگ باشم.

سرمربی رئال مادرید راجع به انگیزه بازیکنانش در آستانه شروع فصل جدید صحبت کرد: ما آماده‌ایم. تیم در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. شادی و رضایتی که پس از چنین برد و پیروزی در فینال لیگ قهرمانان به دست می‌آورید، باعث می‌شود احساس کنید هیچکس نباید جای شما را بگیرد. این یک انگیزه بالا برای تداوم پیروزی است.

وی درباره کامبک‌های متعدد رئال مادرید در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا یادآور شد: ارتباط بسیار خاصی با هواداران و ورزشگاه وجود داشت. تمام کامبک‌هایی که رقم زدیم به لطف انرژی و حمایتی بود که از سمت سکوها به دست آمد. در استادیوم ما همه چیز در اختیارمان بود. همیشه باور داشته باش و هرگز تسلیم نشو. بالاخره ما مقابل تیم‌های قدرتمندی بازی کردیم. این اجتناب ناپذیر بود که ما زجر بکشیم. با این حال حمایت هواداران به ما کمک کرد که قهرمان شویم.

آنچلوتی در پاسخ به سوال خبرنگار راجع به تفاوت قهرمانی رئال در دسیما و فصل گذشته عنوان کرد: در سال ۲۰۱۴، لا دسیما قابل پیش بینی بود. ما از همان ابتدا یکی از مدعی‌های اصلی قهرمانی بودیم و تیم پیش از آن نیز به قهرمانی در اروپا نزدیک شده بود. گرت بیل به تازگی به ما ملحق شده بود و ما از همان ابتدا مدعی بودیم. سال گذشته رئال مدعی اصلی قهرمانی نبود، اما باز هم به لطف انسجام و کیفیت عالی تیم موفق به پیروزی شدیم. من فکر می‌کنم عوامل کلیدی فروتنی و تجربه بازیکنان مسن‌تر بود که با انرژی و اشتیاق بازیکنان جوان ترکیب شد و ما را به این افتخار رساند.

سرمربی کهکشانی‌ها در پایان راجع به نقل و انتقالات رئال نیز گفت: من معتقدم که ما دو بازیکن داریم که در نقش خود جز بهترین‌های جهان هستند. اول از همه، کیفیت آنها توانایی فیزیکی و فنی تیم را افزایش می‌دهد. سپس نیاز است که همه بازیکنان با تیم و ستاره‌ها منطبق شوند. نباید فراموش کنیم که مارسلو، ای سکو و بیل در سال‌های اخیر برای این باشگاه تاریخ ساز شده‌اند؛ بنابراین کل رئال مادرید قدردان آن بازیکنان است. امیدواریم تازه واردها بتوانند راه بازیکنان قبلی را ادامه دهند.

کد خبر 593993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.