هشدار اروپا درباره واکسن آمریکایی کرونا

مقامات بهداشتی اروپا اعلام کردند واکسن نوواکس می‌تواند موجب التهاب قلب شود.

به گزارش ایمنا، همه‌گیری کرونا در حال شدت گرفتن دوباره است. در این میان، تنها سلاح بشر برای مقابله با این بیماری واکسن‌هایی است که طی دو سال اخیر توسعه یافته و هم اینک در حال بروز رسانی و انطباق با سویه‌های جدید هستند. با این حال، برخی از این واکسن‌ها ممکن است عوارض جانبی محدودی داشته باشند.

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد باید بر روی واکسن‌های کرونای نوواکس هشدارهایی در زمینه عوارض جانبی قلبی درج شود. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد این واکسن می‌تواند در افراد باعث دو نوع متفاوت از التهاب قلبی شود.

گرچه شمار بسیار کمی از افراد پس از دریافت این واکسن دچار التهاب قلبی شده‌اند، اما مقامات اروپایی تاکید دارند دریافت کنندگان واکسن باید نسبت به عوارض جانبی آن آگاهی کافی داشته باشند.

شرکت آمریکایی نوواکس نیز با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد آزمایش‌های گسترده ما نشان می‌دهد که هیچ نگرانی جدی درباره ایجاد التهاب قلبی ناشی از دریافت واکسن ما وجود ندارد. ما هم اینک در حال همکاری با مقامات ذی‌ربط برای ارائه داده‌های کافی درباره واکسن خود به منظور رفع نگرانی‌ها هستیم.

در ماه ژوئن نیز سازمان غذا و داروی آمریکا درباره خطر التهاب قلب پس از دریافت واکسن نوواکس هشدار داده بود. این التهاب به ندرت در افراد جوان پس از دریافت واکسن دیده شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 593985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.