ستاره ایرانی،‌ لالیگایی‌ شد!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان،‌ خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* بازی‌های قهرمانی آسیا پاسفیک بحرین در حالی پیگیری شد که نمایندگان ایران در آخرین روز بازی‌ها موفق شدند عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کنند. تیم گلبال مردان کشورمان همچنین سهمیه حضور در مسابقات جهانی پرتغال را به خود اختصاص داد.

* فدراسیون بین‌المللی ووشو محسن محمدسیفی را به عنوان برترین ورزشکار این رشته در ماه جولای معرفی کرد. فدراسیون جهانی نوشت: محمدسیفی از پرافتخارترین ورزشکاران ساندای ایران است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ توانست پنج بار مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را به خود اختصاص بدهد.

* وریا غفوری، کاپیتان فصل گذشته تیم فوتبال استقلال با قراردادی به فولاد خوزستان پیوست تا در بیست و دومین دوره لیگ برتر شاگرد جواد نکونام شود.

* باشگاه فوتبال منچستر یونایتد اعلام کرد، سر الکس فرگوسن، سرمربی سابق این باشگاه به کادر مدیریتی این باشگاه ملحق شده است و اختیارات کامل برای تمامی جوانب این باشگاه را خواهد داشت.

* سباستین هلر مهاجم فرانسوی و جدید دورتموند که درگیر سرطان بیضه شده باید چند ماهی را تحت درمان باشد. باشگاه دورتموند رسماً اعلام کرد تومور سرطانی هالر بدخیم است و به همین دلیل تا مدت‌ها نمی‌تواند بازی کند.

* تیم فوتبال پورتو در فینال سوپر جام پرتغال به مصاف توندلا رفت و با برتری ۳-۰ قهرمان سوپرکاپ شد. گل اول پورتو در دقیقه ۳۰ توسط مهدی طارمی به ثمر رسید. گل دوم این تیم نیز با تأثیر گذاری مهاجم ایرانی پورتو و گلزنی اوا نیلسون وارد دروازه توندلا شد.

* تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان نمایش درخشانی را نشان داد و حریف قدرتمند خود سنگال را با نتیجه ۳۹ بر ۲۹ از پیش برداشت و با این پیروزی در یک صعود تاریخی به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یافت.

* پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که پنجشنبه ششم مرداد ماه با حضور ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شده بود، با قهرمانی شیردختران ایرانی به پایان رسید.

* مسابقه فینال جام ملت‌های اروپای بانوان بین تیم‌های انگلیس و آلمان در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار شد که انگلیسی‌ها موفق شدند در خانه خود با نتیجه دو بر یک پیروز شوند و این جام را بالای سر ببرند.

* بیل راسل یکی از اسطوره‌های لیگ بسکتبال NBA در ۸۸ سالگی درگذشت. ابن بازیکن از ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۹ در تیم بوستون بازی کرد و ۵ بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA شناخته شد.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا، از ۴ کاندیدای رسمی برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا بانوان ۲۰۲۶ خبر داد. چهار قهرمانی که قصد خود را برای برگزاری مسابقات برتر تیم ملی فوتبال زنان آسیا اعلام کرده اند (به ترتیب حروف الفبا بر اساس کشور) عبارتند از: فوتبال استرالیا، اتحادیه فوتبال اردن (JFA)، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی (SAFF) و اتحادیه فوتبال ازبکستان (UFA).

* کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اسفند سال گذشته با تغییر برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد و این رقابت‌ها به‌جای بهار تا پاییز، از پاییز تا بهار برگزار می‌شود. در این بین لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ به دلیل برگزاری جام جهانی قطر در فصل پاییز و تغییر تقویم، مطابق برنامه قبلی برگزار شد که فولاد ایران توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

* دیوان داوری ورزش CAS در پرونده مانوئل فررا دستیار اول مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان، فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت مبلغ ۳۴۸,۶۱۷ یورو بعلاوه ۶ هزار یورو پاداش و همچنین پرداخت ۵ درصد سود سالیانه با محاسبه از تاریخ ششم جولای سال ۲۰۲۰ میلادی را محکوم کرد. پیش از این در رأی صادر شده از سوی فیفا فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت مبلغ ۳۵۸,۶۱۷ یورو بعلاوه ۶ هزار یورو پاداش همچنین پرداخت ۵ درصد سود سالیانه محکوم شده بود.

* نشریه الاقتصادیه عربستان در خبری مدعی شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قانون گل خارج از خانه را از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ حذف می‌کند. بر اساس تصمیم AFC در صورت تساوی ۲ تیم وقت‌های اضافه و سپس ضربات پنالتی تعیین کننده برنده بازی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ خواهد بود.

* سایت اسپورت بریف اعلام کرد که چهار کشور اروگوئه، آرژانتین، شیلی و پاراگوئه اعلام کردند قصد دارند به صورت مشترک میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۳۰ شوند. این درخواست ۴ کشور آمریکای جنوبی به خاطر ۱۰۰ ساله شدن جام جهانی در سال ۲۰۳۰ است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در مونته‌ویدئو پایتخت اروگوئه برگزار شد.

* کریستیانو رونالدو و هری مگوایر در صدر لیست دریافت بیشترین تعداد توییت توهین‌آمیز قرار گرفتند. در این فهرست که مربوط به توییت‌های منتشرشده بین تاریخ ۱۳ آگست ۲۰۲۱ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ است فوق‌ستاره پرتغالی مجموعاً ۱۲۵۲۰ توییت با محتوای توهین داشته است. نکته جالب در خصوص این فهرست حضور ۸ بازیکن منچستریونایتد رد بین ۱۰ نفر اول است که به خوبی عصبانیت هواداران این تیم را نشان می‌دهد.

* آلفونسو دیویس، یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی کانادا است که همراه با تیم ملی فوتبال کشورش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهد داشت. مدافع کناری جوان و سرعتی باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرده که می‌خواهد به ازای تمام چیزهایی که در طول زندگی‌اش کشور کانادا به او داده است درآمد حاصل از حضورش در حضور در جام جهانی را صرف امور خیریه هزینه خواهد کرد.

* تیم ملی تنیس دختران کشورمان، برای شرکت در مسابقات بیلی‌جین کینگ کاپ ۲۰۲۲ راهی کوالالامپور شد. ایران در گروه A این مسابقات از ۱۷ مرداد باید با کشورهای چین تایپه، سنگاپور، تایلند، هنگ‌کنگ، جزایر پاسفیک، ویتنام، عراق، مالدیو، لائوس و مالزی در کوالالامپور رقابت کند.

* حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی فوتسال به صورت رسمی قراردادش را با تیم فوتسال پالما اسپانیا امضا کرد. پالما فصل گذشته نایب قهرمان لالیگا شده بود. طیبی فصل گذشته در تیم فوتسال بنفیکا پرتغال توپ می‌زد.

کد خبر 593959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.