تشریح پدیده‌های ناشناخته فیزیک توسط هوش‌مصنوعی

به تازگی یکی از برنامه‌های جدید هوش مصنوعی طراحی شده توسط محققان دانشگاه کلمبیا (نیویورک) ظاهراً موفق شده است، قوانین فیزیکی خاص خودش را کشف کند؛این برنامه هوش مصنوعی پس از آشنا شدن با ویدئوهایی از پدیده‌های فیزیکی روی زمین، متغیرهای جدیدی برای توضیح آنچه دیده است، مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تصویربرداری از اندام‌های داخلی بدن با چسب زخم، قابلیت جدید واتساپ، کنترل قطع برق توسط هوش‌مصنوعی، ساخت ربات با استفاده از عنکبوت مرده، تشریح پدیده‌های ناشناخته فیزیک توسط هوش‌مصنوعی، اجرای فیبرنوری در یکی از روستاهای ایلام، قابلیت‌های آیفون ۱۴، علت قطعی اینترنت، گفت‌وگو با حیوانات به کمک هوش‌مصنوعی، رونمایی از عینک هوشمند جدید شیائومی، جریمه مالی گوگل، افزایش تعرفه اینترنت، هک حساب‌های تجاری در فیسبوک، راه‌اندازی اپلیکیشن مدیریت بحران، آپدیت جدید ویندوز و حمایت ویژه از طرح‌های دانش‌بنیان، جزو پربازدیدترین خبرهای علم و فناوری در هفته گذشته بود.

تصویربرداری از اندام‌های داخلی بدن با چسب زخم

دانشمندان برچسب کوچکی به اندازه تمبر یا چسب زخم ابداع کرده‌اند که با اتصال به پوست بدن از اندام‌هایی مانند قلب، ریه و سایر اعضای داخلی بدن تصویربرداری می‌کند و عکس‌های سونوگرافی ارائه می‌دهد. دانشمندان MIT این برچسب‌ها را که قدرت چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد روی برخی داوطلبان آزمایش کردند و موفق شدند تا تصاویری با وضوح بالا از رگ‌های خونی اصلی و اندام‌های عمیق‌تر مانند قلب، ریه و معده آن‌ها تولید کنند.

کنترل قطع برق توسط هوش‌مصنوعی

شرکت دولتی توزیع برق چین به‌تازگی از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده کرده است که مشکلات تأمین برق را در سه ثانیه مرتفع می‌کند؛ این در حالی است که چنین فرآیندی به طور معمول شش تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد، اما مسئله قابل توجه این است که سیستم قدرتمند جدید در هرجایی قابل استفاده نیست و فقط به مدت یک ماه در منطقه مسکونی Qitailu با بیش از ۲۰۰ خانواده اجرا شده است.

قابلیت جدید واتساپ چیست؟

واتس‌اپ مدام در حال افزودن قابلیت‌های جدید به این پیام‌رسان است و جدیدترین قابلیت، مطلع شدن از امکانات جدید واتس‌اپ را راحت‌تر خواهد کرد. طبق گزارش وب سایت WABetaInfo، قابلیت جدید در مراحل اولیه طراحی است؛ بنابراین شاید به این زودی به گوشی کاربران راه پیدا نکند. این وب سایت اسکرین‌شاتی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این پیام‌ها از یک چت بات احراز هویت شده، ارسال می‌شود. هنگامی که این چت را باز می‌کنید، اعلانی ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید این چت اطلاعاتی درباره قابلیت‌های جدید و توصیه‌ها و ترفندها و اطلاعاتی درباره حریم خصوصی و ایمنی، ارائه خواهد کرد.

ساخت ربات با استفاده از عنکبوت مرده

مهندسان دانشگاه رایس با تزریق هوا به عنکبوت‌های مرده آن‌ها را به ربات چنگک‌دار تبدیل و این حوزه تحقیقاتی جدید را «نکروباتیک» نامگذاری کردند. آنها ادعا می‌کنند که این عنکبوت‌های مرده می‌توانند به جایگزین ارزان، مؤثر و کاربردی در فناوری رباتیک فعلی تبدیل شود.

تشریح پدیده‌های ناشناخته فیزیک توسط هوش‌مصنوعی

کتاب‌های فیزیک در بر دارنده قوانین و فرمول‌هایی درباره حرکت و توقف اجسام و سایر پدیده‌های طبیعی است، این فرمول‌ها عمل‌هایی را توصیف می‌کنند که ما مشاهده می‌کنیم اما در پشت هر کدام از این عمل‌ها ممکن است مجموعه‌هایی از عوامل وجود داشته‌باشد که آشکار نیست. به تازگی یکی از برنامه‌های جدید هوش مصنوعی طراحی شده توسط محققان دانشگاه کلمبیا (نیویورک) ظاهراً موفق شده است، قوانین فیزیکی خاص خودش را کشف کند؛ این برنامه هوش مصنوعی پس از آشنا شدن با ویدئوهایی از پدیده‌های فیزیکی روی زمین، متغیرهای کنونی مورد استفاده ما را مجدداً کشف نکرده بلکه به جای آن در واقع متغیرهای جدیدی برای توضیح آنچه دیده است، مطرح کرده است.

اجرای فیبر نوری در یکی از روستاهای ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اجرا، تأمین و ابلاغ اعتبار ۳۰۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

قابلیت آیفون ۱۴

با توجه به شواهد به دست آمده باید گفت که احتمالاً گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، به نمایشگر همیشه روشن مجهز خواهد شد. به تازگی نیز شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد آخرین نسخه سیستم عامل گوشی‌های هوشمند اپل (iOS16)، شامل تصاویر به‌روز شده برای کار با این ویژگی است. گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس، نخستین آیفون‌هایی بودند که دارای نرخ تازه‌سازی صفحه ۱۲۰ هرتزی بود؛ این قابلیت به نمایشگر اجازه می‌دهد تا دو برابر سریع‌تر از صفحه‌های ۶۰ هرتزی تازه‌سازی شود تا محتوای متحرک، روان‌تر و سریع‌تر به نظر برسد.

علت قطعی اینترنت

دوشنبه _دهم مردادماه ۱۴۰۱_ شبکه اینترنت همراه و ثابت با اختلال و قطعی هرماه شد و سازمان تنظیم مقررات ضمن عذرخواهی از مشترکان علت قطعی اینترنت را آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های فیبرنوری مخابرات استان تهران دانست.

گفت‌وگو با حیوانات به کمک هوش‌مصنوعی

یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در کالیفرنیا می‌خواهد از فناوری یادگیری ماشین هوش مصنوعی، برای رمزگشایی ارتباطات حیوانات استفاده کند. «آزا راسکین» یکی از بنیان‌گذاران و رئیس پروژه گونه‌های زمین (ESP) در این رابطه گفت: رمزگشایی ارتباطات غیر انسانی با استفاده از نوعی فناوری هوش مصنوعی به نام یادگیری ماشین ارتباط ما با سایر گونه‌های زنده را عمیق‌تر می‌کند و به محافظت از آن‌ها کمک می‌کند.

رونمایی از عینک هوشمند جدید شیائومی

به تازگی شیائومی از عینک هوشمند خود با نام Mijia رونمایی کرد. بر اساس گزارش‌ها، این عینک مبتنی بر فناوری واقعیت افزود و مشابه گوگل گلس است. عینک میجیا دارای یک نمایشگر میکرو OLED است که از طریق آن اطلاعات به کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین این عینک یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپ با وضوح کمتر ۸ مگاپیکسلی دارد. میجیا شیائومی از یک باتری ۱۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که طبق گزارش‌ها برای ضبط مداوم ۱.۵ ساعت با دوربین کافی است.

جریمه مالی گوگل

مقامات رگولاتوری ایتالیا از تعیین جریمه هنگفت مالی برای شرکت گوگل خبر داده‌اند که در مالکیت شرکت مادر تخصصی آلفابت است. جریمه تعیین شده از سوی رگولاتوری ایتالیا برای گوگل ۷۵۰ هزار یورو معادل ۷۶۶۳۵۰ دلار تعیین شده است.

افزایش تعرفه اینترنت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که تصمیمی برای تغییر در تعرفه بسته‌های اینترنتی تلفن همراه وجود ندارد. صادق عباسی شاه کوه‌، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پاسخ به این سوال که آیا در پی درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت تلفن همراه، تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند، گفت: "در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعرفه نداریم. صحبت‌هایی در این رابطه مطرح شده است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعرفه وجود ندارد. اپراتورها اگر شرط و شروط‌ها را درباره کیفیت سرویس‌ها رعایت کنند، با آنها درباره افزایش میزان تعرفه وارد گفت‌وگو می‌شویم".

هک حساب‌های تجاری فیسبوک

بدافزار Ducktail در یک کمپین جدید مخرب با انگیزه مالی، کاربران و سازمان‌ها را در پلتفرم تجاری و تبلیغات فیسبوک هدف قرار می‌دهد. محققان WithSecure جزئیات یک کمپین جدید فیشینگ نیزه‌ای را فاش کرده‌اند که حساب‌های تجاری فیسبوک را هدف قرار می‌دهد؛ این کمپین از جولای ۲۰۲۱ فعال بوده است.

راه‌اندازی اپلیکیشن مدیریت بحران در فیروزکوه

ستاد مدیریت بحران فیروزکوه برای خدمات رسانی بهتر به مناطق سیل زده منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه اپلیکیشن راه‌اندازی کرده است؛ این اپلیکیشن که با عنوان ستاد بحران فرمانداری شهرستان فیروزکوه عرضه می‌شود و اطلاعات خانه‌هایی که مورد پاکسازی قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آپدیت جدید ویندوز

مایکروسافت آپدیت جدیدی برای ویندوز ۱۱ عرضه کرده است که شامل نسخه جدیدی از زیرسیستم ویندوز برای اندروید می‌شود. تمرکز این آپدیت روی بهبود عملکرد بازی‌های اندرویدی متمرکز است و شامل سازگاری با گیم‌پدها، جوی‌استیک‌ها و ارائه چندین «جسچر» کاربردی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌شود. در ادامه تغییرات و ویژگی‌های آپدیت جدید را بررسی می‌کنیم:

حمایت ویژه از طرح‌های دانش‌بنیان

همچنین آموزش‌های مبتنی بر نیاز برای آحاد جامعه و توسعه فناوری‌های آموزشی جهت ارتقای کیفیت آموزش در جامعه از سوی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق منتشر شد. گسترش آموزش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی برای آحاد جامعه و تشویق بازیگران زیست‌بوم نوآوری و فناوری به مشارکت در ارائه طرح‌های نوآورانه در راستای تحقق عدالت آموزشی نیز از دیگر اهداف این فراخوان است.

کد خبر 593940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.