قمار یا ریسک؛ نام جرئت مندی لاپورتا چیست؟

بارسلونا اهرم‌های مالی متفاوتی را برای برون رفت از مشکلات فعال کرده، اما به اعتقاد مدیرعامل این باشگاه، این اهرم‌ها ریسک‌هایی بودند که او باید قبول می‌کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا، علیرغم انتقادهای خارج از باشگاه مبنی بر قمار مدیریت این تیم در بازار نقل و انتقالات، بر روی درستی تصمیمات خود پافشاری کرده و به آن‌ها ایمان دارد.

کاتالان‌ها در نقل و انتقالات تابستانی حتی با وجود شرایط مالی نابسامان خود، فعال بودهاند. با این وجود رئیس این باشگاه فکر نمی‌کند که آنها هیچ تصمیم اشتباهی گرفته باشند. با وجود بدهی‌های مالی زیاد، لاپورتا چندین اهرم مالی را فعال کرد تا به کمک آنها بتواند تا هر جا که ممکن است تیمش را تقویت کند.

لاپورتا در مصاحبه‌ای گفت: فروش ۲۵ درصد از استودیو بارسا تصمیمی بود که صادقانه بگویم، نمی‌خواستم آن را بگیرم. با این حال لازم بود که این کار را انجام دهیم. تا من رئیس باشگاه هستم، هیچ کسی نمی‌تواند به بارسلونا آسیب بزند. اجرای این برنامه الزامی بود و هیچ راه دیگری وجود نداشت. من قمارباز نیستم بلکه ریسک‌های حساب شده می‌کنم و اهرم‌های اقتصادی از همین نوع ریسک‌ها است.

لاپورتا همچنین به بازگشت احتمالی لیونل مسی، بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه اشاره کرد و اظهار داشت که بازگشت این بازیکن آرژانتینی هنوز امکان پذیر است. لاپورتا اظهار کرد: من به عنوان رئیس احساس می‌کنم که یک بدهی اخلاقی به او دارم و باید این بدهی را تسویه کنم. با توجه به مشکلات مالی باشگاه که به خوبی مستندات آن موجود است و همه از آن خبر دارند، بارسلونا درون زمین تحت تأثیر قرار گرفت و حتی فصل گذشته در لیگ اروپا بازی کرد.

وی اضافه کرد: هواداران بارسلونا در سرتاسر جهان خواهان موفقیت هستند. برنده شدن یک انگیزه جهانی انسانی است. من باید تمام تلاشم را بکنم تا بتوانم تیم را از این شرایط نجات دهم و سعی کنم تا در مسیر درستی قرار بگیریم.

کد خبر 593893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.