مشهد بهترین شهر برای فعالیت بخش خصوصی است

شهردار مشهد با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در این کلان‌شهر، گفت: مشهد بهترین شهر برای فعالیت بخش خصوصی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی برج جنوب، اظهار کرد: وقتی صحبت از توسعه اقتصادی می‌شود، در کشورهایی همچون ایران بیشتر نگاه‌ها معطوف به دولت است، در حالی که با توجه به ترکیب اقتصاد کشور، عرصه‌های زیادی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم نیست و بیشتر شرکت‌های دولتی در عرصه اصلی اقتصاد ورود می‌کنند.

وی افزود: در مشهد تولیدات ویژه یا صنعت مهمی وجود ندارد، اما در عرصه خدمات، این شهر می‌تواند طلایه‌دار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.

شهردار مشهد با اشاره به وضعیت مطلوب صنایع غذایی این کلان‌شهر به دلیل حضور زائران، خاطرنشان کرد: در مشهد ۳.۵ میلیون مجاور داریم و ۱۰ برابر این تعداد زائر وارد شهر می‌شوند که همگی نیاز به خدمات در سه عرصه اصلی اسکان، حمل‌ونقل، تغذیه و تفریح و سرگرمی دارند، لذا برای اینکه بتوانیم به ۳۰ میلیون جمعیت زائر پاسخ مناسب و خدمات شایسته ارائه دهیم، نیاز به زیرساخت‌های اساسی داریم که از جمله آنها مجتمع‌های متعدد، بازار و مال‌های متنوع در اطراف حرم است و در حوزه اسکان نیز بیش از ۵۰ درصد اماکن اقامتی در شهر مشهد قرار دارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: موضوع مهم توجه به این نکته و پاسخ به این سوال است که افق برنامه‌ریزان در عرصه ملی و استانی برای زائران در سال چه عددی است؟ دورنمای حضور زائر در مشهد چند نفر است؟ آینده اقتصادی در گرو پاسخ به این سوال است که آیا می‌خواهید تعداد زائران را محدود کنیم یا افزایش دهیم؟ سیاست دولت چیست؟

وی ادامه داد: تمام برنامه‌ریزان روند حضور زائر در مشهد را صعودی پیش‌بینی می‌کنند، اما در حال حاضر دچار تناقض هستیم و سقف جمعیت را محدود و زائر را افزایش می‌دهیم در حالی که باید تناسبی میان خادم و زائر وجود داشته باشد، لذا امیدوارم در دوره ششم و هفتم شورای اسلامی شهر مشهد که شاکله اصلی طرح جامع ۱۰ سال آینده شهر را شکل می‌دهند، به این موضوعات توجه جدی شود.

ارجائی تصریح کرد: لزوم ورود سرمایه‌گذار به عرصه‌های خدمت در راستای گسترش زیارت است که یکی از آن‌ها، گسترش صنعت ساختمان در سه بخش پروژه‌های ترکیبی، پروژه‌هایی که مستقیم با سکونت مجاور ارتباط برقرار می‌کند و اماکن اقامتی موقت است.

وی با بیان اینکه مشهد شهر جهانی و ملی است که با نگاه محلی اداره می‌شود که این امر در شأن یک شهر جهانی نیست، افزود: مختصات سرمایه‌گذاری در مشهد مختص خود این شهر است و نسخه محلی نیاز دارد، نمی‌توان نسخه واحد برای کل کشور ارائه کرد، بلکه باید برنامه‌ریزی را به مدیران و فعالان واگذار کنند.

کد خبر 593757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.