سبزپوشی بازار پس از مدت‌ها

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد هفت هزار ۳۳۸ واحدی به سطح یک میلیون ۴۳۷ هزار ۳۶۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد سه هزار ۴۶۶ واحدی در سطح ۳۸۴ هزار ۵۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز توانست پس از مدت‌ها روی خوش خود را به سهامداران نشان دهد، هرچند که رشد هفت هزار واحدی را تجربه کرد اما روند کلی بازار مثبت بود، در گروه خودرویی شاهد رشد پنج درصدی خودرو و خساپا بودیم، در سرمایه گذاری ها خگستر و وساپا رشد شش درصدی داشتند و حکشتی رشد پنج درصد، در گروه مخابراتی‌های وب رشد ۴.۸ درصدی داشت، صندوق‌های دولتی پالایش و دارا یکم رشد هشت دهم درصدی و یک و نیم درصدی را تجربه کردند، ذوب به صف خرید رسید، گروه پالایشی تعادلی بودند و گروه بانکی نیز پرتقاضا بود و وبملت رشد ۱.۲، وتجارت ۲.۹ و وصادر رشد سه درصدی را تجربه کردند.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

ارزش و حجم معاملات نیز بهبود پیدا کرد و از سطح دو هزار میلیارد تومان روز گذشته به سه هزار ۶۰۰ میلیارد تومان امروز رسیدیم. شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که به سمت نمادها حرکت کرد.

بر اساس تحلیل تکنیکال شاخص کل پیش بینی حرکت شاخص تا محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد را در هدف ابتدایی داریم.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد هفت هزار ۳۳۸ واحدی به سطح یک میلیون ۴۳۷ هزار ۳۶۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد سه هزار ۴۶۶ واحدی در سطح ۳۸۴ هزار ۵۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۲۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۶۱

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۹۵ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۸۶۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۲۱۳

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۶ هزار ۶۷۹ و ۱۱۷ هزار ۷۹۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۸۴۸ و یک میلیارد ۸۶۲ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. های وب

۴. وغدیر

۵. خگستر

بیشترین حجم معامله

۱. های وب

۲. خگستر

۳. خودرو

۴. خساپا

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. وساپا

۲. ورنا

۳. کسرا

۴. خمحرکه

۵. زکوثر

بیشترین کاهش قیمت

۱. حفارس

۲. حپترو

۳. سخزر

۴. دروز

۵. صغدیر ۵۰۴

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

سبزپوشی بازار پس از مدت‌ها

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد.

پیش بینی: شاخص طبق تحلیل پیش بینی می‌کنیم که بتواند تا سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد حرکت کند.

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

حمیدرضا رحمانی، رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس کالای ایران گفت: نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند. البته پیش تر باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند.

وی افزود: متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام می‌گیرند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: به متولدان سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون تومان و متولدان ۱۴۰۱، ۱.۵ میلیون تومان سهام تعلق خواهد گرفت. این مبلغ با توجه به تورم در سال‌های بعدی افزایش خواهد یافت. کارگروه ملی زیارت با ارتقا جایگاه، به شورای ملی زیارت تغییر کرد.

تعریف ۱۸۶ هزار میلیارد تومان پروژه در فولاد مبارکه اصفهان

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: کارکنان و جهادگران بلندهمّت گروه فولاد مبارکه در سه ماهه نخست سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب، به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» مزیّن گردید، توانستند به رکوردهای متعدد روزانه و ماهیانه دست یابند.

وی افزود: ثبت ۲۷ رکورد به تنهایی گذر از یک حد نصاب و رویه معمول بوده و ۱۸۶ هزار میلیارد تومان پروژه برای فولاد مبارکه طی سه سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

بررسی معاملات سیمان در بورس کالا

بهبود عرضه به دلیل کاهش محدودیت‌های برقی نسبت به سال گذشته در کنار افت تقاضا مشهود است. در سه ماه اخیر شاهد رشد ۳۰ درصدی قیمت نسبت به ابتدای سال هستیم

فروش نرفتن بخشی از سیمان عرضه‌شده در بورس کالا راهکارهای تنظیم بازاری ارائه‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تنظیم بازار سیمان و الزام به رعایت شفافیت ۹۰ درصدی توسط خریداران سیمان، منجر به افت تقاضا برای سیمان در رینگ معاملاتی بورس کالا شده است. منظور از شفافیت ۹۰ درصدی این است که خریداران سیمان باید روند فروش سیمان خریداری‌شده از بورس کالا را در سامانه جامع تجارت، به‌طور شفاف مشخص کنند. اما هنوز برخی خریداران فاکتورهای فروش‌شان را در سامانه جامع تجارت وارد نکرده‌اند و اکنون کد خرید آنها از بورس کالا، بسته شده است؛ بنابراین تقاضا به‌دلیل بسته بودن کد خرید خریداران، کاهش یافته است. این موضوع به افت ورود سیمان در بازار آزاد منتهی می‌شود و حتی به ضرر مصرف‌کننده نهایی خواهد شد.

عرضه ۱۱۰ هزار تن محصول فولادی در بورس کالا

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه در این روز شاهد عرضه ۸۳ هزار و ۸۲۸ تن میلگرد، ۱۷ هزار و ۵۹۲ تن نبشی، چهار هزار و ۷۴۵ تن ناودانی، چهار هزار و ۶۳۱ تن تیرآهن، ۸۰ تن بیلت مسی، ۴۰ تن اسلب مسی و ۴۰ تن شمش طلا است.

برند نفت پاسارگاد در دنیا به دلیل رعایت استانداردهای بین‌المللی جایگاه مطلوبی دارد

مسعود اسم خانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با اشاره به اینکه در خصوص تولید گریدهای مختلف قیر از نظر کیفیت و ظرفیت تولید پتانسیل بسیار خوبی داریم و در دنیا برند نفت پاسارگاد به دلیل اعمال نظارت‌های دقیق فنی و رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی جایگاه بسیار مطلوبی دارد و سال‌ها به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قیر در کشور بوده‌ایم، ادامه داد: مشکل اساسی در این صنعت مربوط به معضل تأمین خوراک (VB) برای واحدهای تولید قیر از محل پالایشگاه‌های کشور است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی ظرفیت تولید خوراک وکیوم باتوم در پالایشگاه‌های کشور محدود است و متأسفانه به میزان ۷ برابر ظرفیت موجود خوراک وکیوم باتوم، پروانه تولید و بهره‌برداری برای واحدهای جدید تولید قیر در کشور صادر شده است

حاشیه سود فولادسازان چینی در محدوده مثبت

حاشیه تولید میلگرد در هفته گذشته با اندکی کاهش به ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرد. هزینه تولید میلگرد با افزایش ۱۷۱ واحدی به ۳,۹۶۸ یوان و سود با افت ۲۱ واحدی به ۵۲ واحد رسید.

حاشیه سود تولید ورق گرم به ۰.۵ درصد رسید. هزینه تولید با افزایش ۱۷۶ واحدی به ۳,۹۳۱ واحد رسید و سود تولید ورق گرم با کاهش ۲۶ واحدی به ۱۹ واحد رسیده است.

در هفته‌ای که گذشت با اعلام بانک مرکزی چین مبنی بر آمادگی برای تأمین اعتبار بدهی ۱۴۸ میلیاردی شرکت‌های ساختمانی، قیمت کالاها در بازار آتی چین با رشد مطلوبی همراه شدند. فولادسازان چینی که در هفته‌های گذشته با توجه به ریزش سنگین قیمت کالاها با زیان تولید می‌کردند، در دو هفته اخیر شرایط مطلوب‌تری دارند. تولید فولادسازان نیز افزایش پیدا کرده اما افزایش قیمت‌ها در حدی نبوده که بتوانند افزایش تولید چشمگیری داشته باشند.

نقشه بازار

سبزپوشی بازار پس از مدت‌ها

کد خبر 593567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.