تشکیل تیم فوتبال بانوان برای اخذ مجوز حرفه‌ای AFC الزامی نیست! +عکس

طبق بندی که در قوانین ۷۲ صفحه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده الزامی بر تشکیل تیم فوتبال بانوان توسط باشگاه‌های برای دریافت مجوز حرفه‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا از قوانین ۷۲ صفحه‌ای خود برای صدور مجوز حرفه‌ای پرده برداشت که تغییراتی هرچند جزئی اما نسبت به فصل گذشته در آن ایجاد شده است و بر این اساس از همین امروز فعالیت رسمی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای دریافت این مجوز آغاز می‌شود.

درحالی‌که همیشه از تشکیل تیم بانوان باشگاه‌ها به‌عنوان یکی از ملزومات کسب مجوز حرفه‌ای توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌شد اما به‌نظر می‌رسد که اینگونه نیست.

آنطور که در قسمت S09 مقررات آمده، تشکیل تیم زنان در باشگاهی که درخواست مجوز حرفه‌ای را کرده، از درجه سوم اولویت برخوردار است.

در مقررات AFC سه نوع درجه بندی وجود دارد که اولی، «معیارهای اجباری» هستند و دومی «معیارهایی که اگر برآورده نشود، متقاضی همچنان ممکن است مجوز بگیرد اما باید مشخص شود» و در نهایت سومی «بهترین توصیه‌های عملی» به شمار می‌روند.

به این ترتیب پرسپولیس، استقلال و سایر باشگاه‌های ایرانی که قصد دارند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند، دست‌کم برای سال ۲۰۲۲ هیچ اجباری برای تشکیل تیم فوتبال بانوان نخواهند داشت.

کد خبر 593365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.