اجرای طرح سلامت مادران و حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق محروم+جزئیات

‌بنیاد مستضعفان برای چهارماهه نخست امسال با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از سوءتغذیه مادران باردار و شیرده مناطق محروم، ۴۳ میلیارد تومان را اختصاص داد؛ سال گذشته نیز ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد برای این طرح تخصیص داده شده بود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به دنبال اجرای طرح سلامت مادران و حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق محروم به عنوان یکی از مأموریت‌های بنیاد مستضعفان، ۴۳ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، این طرح با همکاری وزارت بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) و با حمایت مالی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور اجرا می‌شود و مادران باردار و شیرده با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از سو تغذیه مادران، تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

در سال گذشته نیز با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان، این طرح اجرا شد و در راستای اجرای آن ۴۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان برای ۸ هزار مادر باردار مناطق محروم از ۴ ماهگی بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان و در دوران شیردهی توزیع شد و علاوه بر آن نیز ۷۰ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به حساب سرپرستان خانوارهای دارای مادران باردار و شیرده در مناطق کم برخوردار واریز شد.

طی سال‌های اخیر برای کاهش آسیب‌های ناشی از سوءتغذیه مادران در مناطق محروم کشور، میلیون‌ها بسته حمایتی و غذایی میان خانوارهای هدف توزیع شده است.

کد خبر 593280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.