لزوم برگزاری جلسات کارگروه ماده ۱۸ از شهریورماه/ نرخ‌گذاری سرویس مدارس بر اساس منافع جمعی

رئیس کارگروه ماده ۱۸ گفت: پیشنهاد می‌کنیم جلسات کارگروه ماده ۱۸ از نیمه دوم شهریورماه تا نیمه اول مهرماه ۱۴۰۱ برای رفع مشکلات به صورت هفتگی با حضور نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل، اولیا و مربیان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد امامیه در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی سرویس مدارس شهر اصفهان امروز _سه‌شنبه یازدهم مردادماه_ که با حضور مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و مدیرکل آموزش‌وپرورش و نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل برگزار شد، اظهار کرد: از جمله انتظارات سازمان تاکسیرانی از شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی رعایت بیش از پیش نظم و انضباط در ترددها است.

وی با بیان اینکه انتظارت سازمان متأثر از دغدغه‌های اولیای دانش‌آموزان است، افزود: بر این باور هستیم که وقتی دانش‌آموز از منزل خارج می‌شود تا به مدرسه برسد و بالعکس، سرویس مدارس یک فرصت آموزشی است، لذا باید نسبت به انتخاب رانندگان سرویس مدارس، نوع پوشش، رفتار، گفتار و اخلاق آنها دقت نظر داشته باشیم.

رئیس کارگروه ماده ۱۸ اظهار امیدواری کرد: سرویس مدارس همسو و همراه با نظام آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند و منش‌هایی خلاف این مسیر صورت نگیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم جلسات کارگروه ماده ۱۸ از نیمه دوم شهریورماه تا نیمه اول مهرماه ۱۴۰۱ برای رفع مشکلات به صورت هفتگی با حضور نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل، اولیا و مربیان تشکیل شود.

امامیه اظهار کرد: اگر سرویس مدارس در مسیر خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان و اولیا نباشند، با مشکلات زیادی از جمله گره‌های کور ترافیکی، شلوغی و ازدحام جمعیت در خیابان‌ها روبه‌رو می‌شویم.

لزوم توجه به دغدغه نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی و اولیا و مربیان

محمد رسول تبریزیان، نماینده شرکت‌های حمل‌ونقل سرویس مدارس با اشاره به بعضی از نقطه نظرات و انتظارت، گفت: همکاری مدارس در هدایت دانش‌آموزان برای استفاده از سرویس‌های شرکت به خصوص در مناطق چهار، پنج و شش و استفاده نکردن از سرویس‌های متفرقه از مهمترین انتظارات است.

وی افزود: تغییر نکردن ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان به صورت سلیقه به خصوص در مقاطع دبیرستان، پراکندگی مسیرها در مدارس غیرانتفاعی به‌خصوص مدارس دولتی و اجبار مدارس به سرویس‌دهی توسط شرکت‌ها دیگر دغدغه متولیان شرکت‌های حمل‌ونقل سرویس مدارس است.

مژگان افشار نادری، نماینده اولیا و مربیان در کارگروه ماده ۱۸ اظهار کرد: یکی از مهمترین انتظاراتی که اولیا از نماینده خود در کارگروه ماده ۱۸ دارند، چانه‌زنی برای نرخ سرویس‌ها است، همیشه سعی کرده‌ایم در کارگروه ماده ۱۸ انصاف و منافع مردم را در امر نرخ‌گذاری در نظر بگیریم، اما منافع مردم فقط محدود به منافع اولیا دانش‌آموزان نمی‌شود، بلکه در این میان باید منافع شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان سرویس مدارس را نیز در نظر داشت.

وی افزود: سرویس مدرسه یک «مدرسه متحرک» برای دانش‌آموز است، چه بسا تمام تلاش مدارس و معلمان در یک دقیقه رفتار و گفتار راننده سرویس مدرسه به دلیل نبود نظارت کافی، از بین برود.

نماینده اولیا و مربیان در کارگروه ماده ۱۸ تصریح کرد: در نرخ گذاری سرویس مدارس باید این مهم توجه داشت که چنانچه بی حد و اندازه قیمت افزایش یابد، استقبال اولیا از سرویس مدارس کاهش پیدا کرده و به تبع مشکلات بیشتری چون ترافیک شهری ایجاد می‌شود.

کد خبر 593220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.