نقش اغراق‌شده امباپه در اخراج سرمربی پی‌اس‌جی

سرمربی آرژانتینی سابق پی‌اس‌جی اعتقاد دارد که کیلیان هیچ تأثیری در اخراجش نداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، مائوریسیو پوچتینو سرمربی سابق تیم پاری‌سن‌ژرمن که مدتی قبل از این تیم اخراج شد، نقش کیلیان امباپه را در خروجش از این تیم رد کرد.

جدایی پوچتینو از پاری سن‌ژرمن چیزی نبود که هواداران فوتبال را غافل‌گیر کند. مائوریسیو در دوران حضورش در قلب فرانسه هیچ‌گاه عملکرد خارق‌العاده‌ای با پاریسی‌ها نداشت و پایین‌تر از حد انتظارات ظاهر شد. با آتش‌بازی پی‌اس‌جی در نقل و انتقالات فصل گذشته، بسیاری تصور می‌کردند که این تیم بالاخره به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد اما این اتفاق نیفتاد.

سرانجام پس از ماه‌ها ناکامی، پوچتینو با تصمیم سران باشگاه اخراج شد. با این حال اخراج این سرمربی درست پس از تمدید قرارداد کیلیان امباپه بود. ستاره فرانسوی که مدتی به رئال مادرید وصل شده بود، در نهایت تصمیم گرفت با قبول دستمزد سرسام‌آور پی‌اس‌جی در این تیم بماند. خبرنگاران گزارش کردند که در کنار مسائل مالی، اجازه اظهارنظر و حق رأی در امور مهم نیز به امباپه واگذار شد تا این بازیکن همه اتفاقات باشگاهش را زیر نظر داشته باشد.

در نهایت پوچتینو اخراج شد و برخی گمان می‌کردند که این تصمیم، نخستین اقدام مؤثر امباپه پس از قرارداد جدیدش بود. با این حال سرمربی آرژانتینی اعتقاد دارد که کیلیان هیچ تأثیری در این موضوع نداشته و اخراج او با نظر مدیران باشگاه صورت گرفته است. خود امباپه نیز در شبکه‌های اجتماعی با جدیت، مسئولیت اخراج سرمربی را گردن نگرفت و اعلام کرد که در این داستان نقش مهمی نداشته است.

به هر حال پاری سن‌ژرمن فصل گذشته توسط رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی از اروپا حذف شد و همین برای مدیران باشگاه کافی بود تا کریستوف گالتیه را جایگزین پوچتینو کنند.

پوچتینو در مصاحبه‌ای راجع به تمدید قرارداد با امباپه و اخراجش از پی اس جی گفت: آنچه فکر می‌کنم این است که پاری سن‌ژرمن تمام تلاش خود را برای حفظ کیلیان انجام داده است و من نیز با اقدام آن‌ها موافقم. او یکی از بهترین بازیکنان امروز فوتبال جهان است و فکر می‌کنم که پاری سن‌ژرمن با داشتن تمام منابع برای انجام این کار، او را متقاعد کرده است که بماند. اما فکر نمی‌کنم کیلیان کسی باشد که پروژه جدید باشگاه را رهبری و طراحی کرده است.

وی ادامه داد: تمام اتفاقات مدیریتی مستقیماً به مدیرعامل باشگاه برمی‌گردد و بعید می‌دانم که امباپه ترجیح داده باشد که من از تیم بروم.

اگرچه دوران پوچتینو در پاری سن ژرمن با تلخی به پایان رسید، اما او از یک فصل کامل کار با هم‌وطنش لیونل مسی بسیار لذت برد. او افزود: برای من لئو مسی بهترین در جهان است. شکی نیست. البته پس از مسی نیز امباپه دومین بازیکن برتر دنیا است. پاری سن ژرمن تیم خوبی در اختیار دارد و نیمار نیز از دیگر بازیکنان بسیار خوب این تیم است که یکی از برترین‌های جهان به شمار می‌رود.

پوچتینو درباره جام جهانی و حضور لیونل مسی در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: آرژانتین شرایط خوبی در جام جهانی دارد و مسی نیز همه شرایط لازم برای رهبری و قهرمان کردن تیم را در اختیار دارد. به لطف فوتبال خوش‌شانس هستم که در این مدت لحظات زیادی را با لئو زندگی کردم.

کد خبر 593186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.