رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری/آماده‌سازی امکانات برای آموزش حضوری

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افرادی که در برابر بیماری کرونا واکسینه نشدند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند، باید سعی بر شرکت مجازی در مراسم عزاداری داشته باشند، گفت: با توجه به پیش‌بینی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، آماده‌سازی فضا و امکانات آموزشی در دستور کار است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به علت افزایش تراکم و ترافیک جمعیت در ایام محرم، افرادی که اقدام به راه‌اندازی دسته‌جات می‌کنند، افراد هماهنگ‌کننده هیئت‌ها و متولیان امر مراسم عزاداری باید دقت‌نظر در موضوع سلامت داشته باشند تا افرادی که به تخلیه هیجانات و احساسات خود در عزاداری‌ها می‌پردازند، دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه در تراکم این ایام فاصله میان افراد کم می‌شود و امکان انتقال بیماری کرونا وجود دارد، افزود: افراد شرکت‌کننده در مراسم عزاداری از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در صورت درنظر گرفته شدن محیطی بسته برای عزاداری، حتماً تمهیداتی نظیر تهویه برای مکان موردنظر اندیشیده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: افرادی که در برابر بیماری کرونا واکسینه نشدند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید سعی بر شرکت مجازی در مراسم عزاداری داشته باشند تا دچار مشکلاتی نشوند و طول درمان یا عوارض درمانی آن‌ها افزایش پیدا نکند.

اساس برگزاری عزاداری‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

وی با اشاره به قرمز بودن وضعیت استان اصفهان در مقابله با بیماری کرونا و احتمال قرمز شدن سایر شهرستان‌های استان در صورت ادامه این روند تا روز جمعه، گفت: اساس برگزاری عزاداری‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، تا حد امکان باید از احتمال انتقال تنفسی بیماری کرونا جلوگیری شود.

عقدک اضافه کرد: هرچه به سمت محیط‌های مسقف و محیط‌های بسته پیش می‌رویم، باید از تهویه قوی‌تر استفاده شود و فاصله‌های اجتماعی افزایش یابد. همچنین استفاده مؤثر از دو ماسک به جای یک ماسک تأثیرگذاری بیشتری دارد. بسیاری از افراد از ماسک استفاده می‌کنند اما در عمل ماسک به گونه‌ای استفاده شده است که کارایی لازم را ندارند؛ چراکه گاهی مدت زمان استفاده از ماسک زیاد است یا به روش صحیح روی صورت قرار ندارد.

تاکید بر تزریق و تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان

وی با تاکید بر پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طی ماه‌های آینده به صورت حضوری، بنابراین است که بازگشایی‌ها اتفاق بیفتد اما افراد باید ضمن رعایت پروتکل‌ها نحوه زندگی با این بیماری را بیاموزند و بدانند چگونه رفتار کنند تا آسیبی متوجه آنها و خانواده ایشان نشود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا و با توجه به پیش‌بینی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، آماده‌سازی فضا و امکانات آموزشی در دستور کار است و تاکید بر تزریق و تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان است.

کد خبر 593087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.