لزوم حفظ آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با توجه به بارش‌های احتمالی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور، گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید ضمن حفظ آمادگی، اقدامات پیشگیرانه به‌ویژه لایروبی و پاکسازی انهار و مسیل‌ها و ترمیم کانال‌ها در شهرها و روستاها را در مناطقی که در سیل اخیر دچار آسیب شد، انجام دهند.

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بررسی سوابق سیل و آب‌گرفتگی‌هایی که در شهرها و روستاها اتفاق افتاده است، اقدامات لازم را در زمینه بسیج منابع و امکانات، تجهیزات امداد و نجات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به‌ویژه در مناطق دارای خطرپذیری بالا از جمله مسیل‌ها و رودها انجام دهند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با توجه به هشدارهای هواشناسی و سازمان مدیریت بحران، باید با اطلاع‌رسانی سریع و دقیق به ساکنان شهرها و روستاها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های استانی و محلی، به‌ویژه در نزدیکی بستر مسیل‌ها، انهار و رودخانه‌ها، در محدوده و حریم شهرها و محدوده روستاها که امکان بروز حادثه در آنها وجود دارد، از حوادثی که می‌تواند خسارات مالی و جانی به بار آورد، تا حد امکان جلوگیری کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین تصریح کرد: ستادهای مدیریت بحران شهرداری‌ها باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا خسارت ناشی از بارندگی و سیل در شهرها و آسیب به زیرساخت‌های شهری به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در عرصه مدیریت بحران در کنار توجه به دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها باید جایگاه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در انجام عملیات امداد و نجات و مدیریت بحران نسبت به وضعیت کنونی افزایش یابد.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: تقویت مفهوم تاب‌آوری در شهرها و روستاها به‌منظور مدیریت باکیفیت و ایمن شهر و روستا ضروری است.

کد خبر 593057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.