سرمایه‌گذاری بریتانیا برای اجرای پروژه‌های گرمایی کم‌کربن

مدیران بریتانیا از اختصاص ۵۶ میلیون پوند برای پیاده‌سازی پروژه‌هایی برای تامین گرمای کربن پایین در ۲۹ هزار خانه مسکونی و مراکز تجاری خبر داده‌اند تا از این طریق، انتشار کربن و هزینه‌های انرژی را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بریتانیا همواره شبکه‌های گرمایی را به عنوان مؤلفه اصلی برای رسیدن به هدف کاهش انتشار کربن و تولید انرژی مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته و کوشیده‌اند سازه‌هایی با کمترین نیاز به کربن برای تولید گرما احداث کنند و از این طریق، اقتصاد را نیز رونق ببخشند. در این راستا، به زودی پنج پروژه بسیار بزرگ در سراسر بریتانیا در راستای تأمین انرژی گرمایی با کمترین میزان انتشار کربن پیاده خواهد شد که هزینه‌ای ۵۶ میلیون پوندی از سوی دولت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

برنامه‌ریزان بریتانیا در نظر دارند شبکه‌های گرمایی پایداری در سراسر قلمرو گسترش دهند که به کاهش کربن و ایجاد شرایطی ضروری برای تولید نیروی گرمایی پایدار منجر خواهد شد. در واقع، مدیران بر این باور هستند که شبکه‌های گرمایشی و سرمایشی مدرن از قابلیت تأمین انرژی گرمایی مقرون‌به‌صرفه و با انتشار کمترین میزان کربن برخوردار است، ضمن این‌که می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد هدف صفر انتشار کربن در سراسر قلمرو ایفا کند.

سرمایه‌گذاری بریتانیا برای اجرای پروژه‌های گرمایی کم‌کربن

پروژه‌های جدید در پنج بخش بریتانیا پیاده خواهد شد و هر یک بودجه متفاوتی را از آن خود خواهد کرد. به عنوان مثال، یکی از این پروژه‌ها در استیووارتبی واقع در بدفورد پیاده خواهد شد که مدیران بودجه‌ای ۱۶.۹ میلیون دلاری را برای آن در نظر گرفته‌اند. در این پروژه قرار است یک جایگزین پایدار برای دفن‌گاه‌های زباله در نظر گرفته شود، ضمن این‌که گرمای ناشی از پسماندها در شبکه گرمایی جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت. جالب این‌که در پروژه ذکر شده، آب گرم به فضای زیرین ساختمان‌های شبکه هدایت می‌شود و دمای داخلی آن‌ها را افزایش خواهد داد.

بیشترین بودجه به منطقه هرینگی لندن و به مقدار ۲۷.۸ میلیون دلار اختصاص داده خواهد شد که قرار است برای پیاده‌سازی دو پروژه گرمایی مورد استفاده قرار گیرد و بر اساس آن، در مجموع تعداد ۱۰ هزار سازه از انرژی گرمایی با کربن پایین بهره‌مند خواهد شد.

سرمایه‌گذاری بریتانیا برای اجرای پروژه‌های گرمایی کم‌کربن

کد خبر 593054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.