از  امکانات محدود فوتبال ساحلی در اصفهان تا باشگاه‌داری به شیوه سنتی!

در فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد در فصل نقل و انتقالات، عملکرد خوبی نداشت و چند مهره اصلی دو سال قبل خود را از دست داد. همچنین علی نادری سرمربی باتجربه این تیم به دلیل حضور در تیم ملی دیگر نتوانست ساحلی‌بازان اصفهان را در لیگ برتر همراهی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر فوتبال ساحلی فصل (۱۴۰۲_۱۴۰۱) از هجدهم خردادماه با حضور تیم‌های سپاهان سمنان، پارس‌جنوبی بوشهر، ایفا اردکان، صدر شیمی یزد، مقاومت گلساپوش یزد، دریانوردان بوشهر، شاهین خزررودسر، شهریار ساری، منطقه آزاد چابهار و صنعت فرش حداد اصفهان برگزار شد.

پس از پایان نیم‌فصل اول رقابت‌ها تیم مقاومت گلساپوش یزد با پیروزی همه مسابقات خود و با اقتدار توانست صدرنشین لیگ شود. از سوی دیگر صنعت فرش حداد نماینده فوتبال اصفهان در این مسابقات با عملکرد نه چندان خوب، قعرنشین لیگ لقب گرفت. در ادامه قصد داریم حواشی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ساحلی را بررسی کنیم.

شروع لیگ با کناره‌گیری شهریار ساری

مدتی از شروع لیگ برتر فوتبال ساحلی نگذشته بود که باشگاه شهریار ساری به دلیل ضعف داوری در بازی مقابل صنعت فرش حداد از ادامه بازی انصراف داد و لیگ برتر را ترک کرد. سپس با اعلام سیدقاسم صالحی مدیرعامل این باشگاه، تیم فوتبال ساحلی شهریار ساری به علت رعایت نشدن عدالت در این رقابت‌ها انصراف داد تا به گفته خودشان صدای مظلومیت تیم‌های ساحلی به گوش کمیته داوران برسد. کناره‌گیری شهریار ساری باعث شد جدول ۱۰ تیمه رقابت‌ها به ۹ تیم تنزل پیدا کند.

گلساپوش موفق در دفاع از عنوان قهرمانی

درحالی‌که همه تیم‌ها تا بازی‌های پایانی نیم فصل اول لیگ نوسانات زیادی در امتیازگیری داشتند، اما قهرمان فصل گذشته یعنی مقاومت گلساپوش یزد به خوبی توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و هشت بازی خود را در نیم‌فصل اول با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم در پایان نیم فصل با کسب هشت برد و۲۴ امتیاز صدرنشین رقابت‌ها است و با اختلاف ۹ امتیاز نسبت به تیم دوم مقتدرانه صدرنشین لیگ برتر لقب گرفت.

از  امکانات محدود فوتبال ساحلی در اصفهان تا باشگاه‌داری به شیوه سنتی!

سومین حضور صنعت فرش حداد در لیگ برتر فوتبال ساحلی

تیم فوتبال ساحلی عمران‌سازان اصفهان در سال ۱۳۸۸ موفق شد مقام قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد که در سال ۱۳۸۹، مقام سوم لیگ را به دست آورد، اما در سال‌های بعد باوجود اینکه اصفهان دو نماینده در لیگ برتر فوتبال ساحلی داشت نتوانست صاحب عنوانی شود. بعد از حدود دو سال که اصفهان تیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی نداشت، صنعت فرش حداد با قهرمانی در لیگ دسته اول فوتبال ساحلی جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد.

این تیم در سال ۱۳۹۹ که نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد در یک شرایط ویژه و کرونایی با هدایت علی نادری و چند جوان باتجربه مقام سوم لیگ برتر را کسب کرد. در سال بعد با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور رو به افول رفت، مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی هم به صورت رفت و برگشت برگزار شد، اما به دلیل اینکه اصفهان زمین ساحلی استانداردی برای میزبانی از مسابقات نداشت، صنعت فرش حداد مسابقات خود را در یزد برگزار کرد و همین سفرهای متعدد باعث خستگی بازیکنان شد و در پایان فصل آن‌ها نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند.

فصل جدید صنعت فرش حداد با یارگیری ضعیف

در فصل جاری صنعت فرش حداد در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی نداشت و چند مهره اصلی دو سال قبل خود را از دست داد، همچنین علی نادری سرمربی باتجربه این تیم به دلیل حضور در تیم ملی دیگر نتوانست ساحلی‌بازان اصفهان را در لیگ برتر همراهی کند و مدیرعامل باشگاه هم تیم را به یک مربی جوان سپرد. نکته مثبتی که درخصوص میزبانی صنعت فرش حداد وجود داشت این بود که مشکل زمین این تیم تا حدودی با همکاری هیئت فوتبال استان اصفهان و هیئت فوتبال تیران مرتفع شد و آن‌ها با هر امکانی بود توانستند جواز میزبانی از تیم‌ها را کسب کنند.

از  امکانات محدود فوتبال ساحلی در اصفهان تا باشگاه‌داری به شیوه سنتی!

قعر جدول در پایان نیم فصل حاصل مدیریت ضعیف و سنتی باشگاه!

با شروع لیگ صنعت فرش حداد ضعیف‌ترین نمایش خود را داشت و در پایان نیم فصل اول تنها با کسب یک برد در قعر جدول قرار گرفت و به تعطیلات رفت. در حال حاضر این تیم نیاز شدیدی به کادر فنی و بازیکنان باتجربه در سطح لیگ برتر دارد که در صورت تداوم این رویه صنعت فرش حداد را باید آخر فصل یکی از تیم‌های سقوط کرده دانست.

همچنین مدیریت صنعت فرش حداد در ادامه راه برای فرار از منطقه سقوط باید در تفکرات خود تغییرات عمده‌ای ایجاد کرده و از سبک سنتی در تیم‌داری به شیوه‌های نوین روی آورد. این درحالی است که مدیران این تیم حتی رفتار صحیح ارتباط با رسانه‌های جمعی را نمی‌دانند و درحالی‌که هر بازی این تیم اصحاب رسانه انگشت شماری برای پوشش مسابقات صنعت فرش حداد به شهر تیران می‌روند آنها را مورد بی احترامی قرار می‌دهند!

ضعف اصفهان در فوتبال ساحلی

اصفهان که همیشه داعیه داشتن یکی از قطب‌های فوتبال ساحلی در ایران را دارد در این چند ساله بارها درخصوص میزبانی از سازمان لیگ فوتبال اخطارهای مختلفی را دریافت کرده و نتوانسته شرایط خوبی را برای رفع نواقص عمده زمین فوتبال ساحلی تیران که محل میزبانی صنعت فرش حداد است ایجاد کند.

استان اصفهان درحالی در فوتبال و فوتسال حرف اول را می‌زند که در فوتبال ساحلی هیچ امکانات مناسبی در اختیار ندارد تا جایی که استان‌هایی همچون یزد، بوشهر و ساری دارای بهترین ورزشگاه‌های ایران و حتی آسیا هستند.

کد خبر 593053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.