لزوم همگرایی استادان دانشگاه در حوزه صنایع دستی

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر لزوم همگرایی در حوزه صنایع دستی، گفت: کمک دانشگاه‌ها و بخش آموزش برای تحقق این هدف به‌منظور کم کردن فاصله بسیار مهم است.

به گزارش ایمنا، مریم جلالی در نشست تخصصی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اظهار کرد: باید در حوزه صنایع دستی همگرایی ایجاد کنیم. دانشگاه و بخش آموزش باید به این همگرایی کمک کنند تا فاصله‌ها کم شود. برگزاری نشست‌های تخصصی باید موجب جریان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تفکر استراتژیک در حوزه صنایع‌دستی داشته باشیم باید رویکردمان انتقادی، خلاق و نتیجه‌محور باشد، تصریح کرد: باید دایره ارتباطی درستی برای استفاده درست از اعتبارات داشته باشیم؛ اگر حلقه‌های زنجیر به یکدیگر وصل نشود، نمی‌توان کار خاصی انجام داد. برای اینکه در حوزه صنایع‌دستی پیشرفت کنیم و نوآوری داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه باید در عین حفظ ماهیت هنری به آبشخورهای دیگری مانند دانشگاه، اقتصاد و صنعت متصل شویم، گفت: در چرخه تأمین و تولید باید از طراحی محصول، تولید و اصلاح کارگاه‌ها گرفته تا چگونگی عرضه به بازار، فروش و مصرف ارزش‌آفرینی، مطالعه و پژوهش کنیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های آکادمیک و پژوهشی باید به بدنه عملیاتی متصل شود. خط مشی‌های خوبی در صنایع‌دستی داریم، در حوزه سیاست‌گذاری نیاز داریم خودمان را نشان دهیم. در حوزه خط مشی باید حوزه‌های آکادمیک به ما کمک کند، برنامه‌های خوبی در این زمینه داریم که در سطح کشور اجرا می‌شود.

جلالی افزود: مفهوم صنایع‌دستی سیال است، برای اینکه بتوانیم به نتایج مستمری برسیم باید بتوانیم این مغزی که سیاست‌گذاری می‌کند و اندام‌هایی که دارند کار می‌کنند را با یک شبکه مویرگی به یکدیگر برسانیم و متوازن کنیم.

وی در این نشست از استادان دانشگاه درخواست کرد تا در جایگاه حقیقی و حقوقی که دارند، درباره کارهایی که تاکنون انجام نشده و کارهایی که می‌شود انجام داد، صحبت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 593018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.