تامین یارانه تسهیلات مسکن از محل صندوق ملی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن یارانه تسهیلات حوزه مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود، زیرا امکان تامین آن از محل دیگر وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، سید مسعود میرکاظمی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی آخرین وضعیت تأمین مالی تولید مسکن در اجرای قانون جهش تولید و تأمین مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: نشست در راستای تعامل با مجلس و تبادل اطلاعات و بررسی نقاط نیازمند به بازبینی قوانین وضع شده، برگزار شد و سازمان و برنامه و بودجه روی منابع و مصارف تمرکز دارد و این جلسه به حوزه مسکن اختصاص داشت.

وی در خصوص گره تأمین مالی قانون جهش تولید مسکن، تصریح کرد: بخشی از مسائل به تسهیلات ارتباط دارد که شورای پول و اعتبار آن را تصویب و به بانک‌ها ابلاغ می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده در نشست امروز در خصوص یارانه تسهیلات حوزه مسکن بود که بر اساس قانون جهش تولید مسکن یارانه تسهیلات حوزه مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن تأمین شود، زیرا امکان تأمین آن از محل دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قانون در سال جاری این امکان را نداده است تا یارانه تسهیلات مسکن به بدهی دولت به بانک‌ها تبدیل شود، ادامه داد: باید یارانه تسهیلات حوزه مسکن را تأمین کنیم تا مابه‌التفاوت بین سود ۱۸ تا ۵ درصدی آن پرداخت شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 593015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.