چگونه می‌توان سوزش سردل را در منزل درمان کرد؟ + علائم

جویدن آدامس بدون قند، میزان تولید بزاق را افزایش می‌دهد و بزاق به بلع کمک می‌کند؛ بنابراین سطح اسید معده را پایین نگه‌می‌دارد و مشکل سوزش سردل را برطرف می‌سازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سوزش سردل به معنای احساس سوزش در قفسه سینه دقیقاً پشت استخوان سینه است. این نوع درد معمولاً بعد از غذا خوردن هنگام شب یا هنگام دراز کشیدن و خم شدن وخیم‌تر می‌شود. اکثر افراد می‌توانند این مشکل را با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود درمان کنند. با این وجود، در صورتی که به سوزش سر دل مکرر یا شدید مبتلا شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

توصیه شده است که به منظور پیشگیری از بروز سوزش سردل، از پرخوری به ویژه هنگام عصر خودداری کنید؛ غذا خوردن خیلی سریع می‌تواند باعث بروز رفلاکس اسید معده شود، چاقی نیز خطر ابتلاء به سوزش سر دل را افزایش می‌دهد، استرس هم این شرایط را وخیم‌تر می‌کند. مصرف بیش از حد کافئین، غذاهای تند، شکلات و محصولات مبتنی بر گوجه‌فرنگی، نعناع فلفلی و نوشابه‌های گازدار خطر ابتلاء به سوزش سر دل را افزایش می‌دهد.

علائم سوزش سر دل

سوزش سر دل باعث بروز ناراحتی شدید می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به داخل لوله‌ای قرار می‌گیرد که پشت گلو و معده را به یکدیگر متصل می‌کند. یکی از علائم سوزش سردل شامل احساس سوزش در قفسه سینه است که از چند دقیقه تا چند ساعت ادامه‌دار است. علائم دیگر سوزش سردل شامل درد در قفسه سینه هنگام خم شدن یا دراز کشیدن، احساس سوزش در گلو، مشکل در بلع و طعم اسیدی، ترش یا شور پشت گلو می‌شود.

درمان‌های خانگی مؤثر برای سوزش سر دل

ازآنجاکه موز رسیده حاوی مقدار مناسبی پتاسیم است، با اسید معده که باعث ناراحتی می‌شود، مقابله می‌کند. جویدن آدامس بدون قند نیز میزان تولید بزاق را افزایش می‌دهد، بزاق به بلع کمک می‌کند، بنابراین سطح اسید معده را پایین نگه می‌دارد و مشکل سوزش سردل را برطرف می‌کند. توصیه شده است که به منظور پیشگیری از بروز سوزش سر دل، وعده‌های کوچک غذا را مصرف کنید، زیرا خوردن مقدار زیادی غذا باعث افزایش تولید اسید معده می‌شود. از پوشیدن لباس‌های تنگی که به شکم فشار وارد می‌کنند خودداری کنید، زیرا علائم مربوط به سوزش سردل را تشدید می‌کند.

اقدامات لازم در صورت بروز سوزش سر دل شدید و مکرر

درصورتی‌که دچار سوزش سردل شدید و مکرر می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید، زیرا در بعضی موارد ممکن است سوزش سردل هشداری برای بعضی از بیماری‌های جدی باشد. اگر داروهای خاصی به طور منظم و بدون تجویز پزشک برای مهار کردن سوزش سردل مصرف می‌شود، باید از مصرف آن‌ها خودداری کنید، زیرا این داروها ممکن است با دیگر داروها تداخل داشته باشد.

کد خبر 593004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.