نواب: حدود ۶ میلیون نفر در نوبت عمرده مفرده هستند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوبت سفر عمره قرار دارند، طرح راه‌اندازی این سفر باید در چارچوب شروط منعکس شده به کشور میزبان ارائه و از ظرفیت نهادهای مختلف برای تحقق این شروط و حفظ عزت، امنیت و کرامت زائران ایرانی استفاده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بر لزوم ارائه جمع‌بندی از میزان تحقق برنامه ریزی های صورت گرفته برای حج ۱۴۰۱ تاکید کرد.

وی بررسی دقیق موضوع سرانه کارگزاری حج را ضروری خواند و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست با ارائه راهکارهای مناسب این سرانه در حج آینده حداقل دو درصد کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: کارسنجی و ارائه تدابیر و راهکار مناسب برای انجام وظایف محوله ضرورت دارد و در ماه‌های محرم و صفر این اقدام انجام و نتیجه آن به جلسه این شورا ارائه شود.

وی از رئیس سازمان حج زیارت خواست با توجه به اینکه حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوبت سفر عمره قرار دارند، طرح راه‌اندازی این سفر در چارچوب شروط منعکس شده به کشور میزبان را ارائه کنند و از ظرفیت نهادهای مختلف برای تحقق این شروط و حفظ عزت، امنیت و کرامت زائران ایرانی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از دکتر مرعشی خواست که تأمین دارو برای ایام اربعین را نیز در حد مورد نیاز پیگیری کند.

کد خبر 592988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.