اهمیت احداث پارک‌های موضوعی و افزایش مشارکت اجتماعی بانوان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم آرامش روانی را از کارکردهای مهم بوستان بانوان دانست و گفت: احداث پارک‌های موضوعی و مخصوص در شهر قم باعث افزایش مشارکت اجتماعی و نشاط بین بانوان شهر خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر قم، نرجس نیازمند افتتاح ۱۳ پروژه شهری قم بااعتباری افزون بر ۱,۳۰۰ میلیارد ریال را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز نخست بوستان حضرت مریم برای افزایش سرانه‌های تفریحی بانوان شهر و بسترسازی جهت گذران اوقات فراغت یکی از نیازهای مهم منطقه یک شهر است.

وی ادامه داد: فاز اول بوستان حضرت مریم در مساحتی افزون بر ۳ هزار مترمربع در اختیار شهروندان قرار گرفت و با تملک و احداث فازهای دوم و سوم آن، مساحت این بوستان ویژه بانوان به حدوداً به ۱۰ هزار مترمربع می‌رسد که شرایط مطلوب‌تری جهت حضور و فعالیت بانوان شهر ایجاد خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی هشت بوستان بانوان در اختیار بانوان قمی قرار دارد، گفت: توسعه و افزایش بوستان بانوان به‌خصوص در مناطق پرجمعیت شهری جزو اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم است.

وی با اشاره به برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری جهت احداث بوستان در منطقه دو، اظهار کرد: برای احداث بوستان بانوان در این بافت پرجمعیت و متراکم شهری نیز تملک اراضی در منطقه دو با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال انجام و در یک منطقه دیگر نیز در حال انجام بوده که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نیازمند خاطرنشان کرد: آرامش روانی را از کارکردهای مهم بوستان بانوان است، احداث پارک‌های موضوعی و مخصوص در شهر قم باعث افزایش مشارکت اجتماعی و نشاط در بین بانوان شهر خواهیم بود.

رئیس کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه یکی از الزامات مهم در احداث بوستان بانوان در قم تجهیز و تأمین زیرساخت‌های جذاب ورزشی، تفریحی و فرهنگی برای حضور دختران و زنان شهر است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به نیاز بانوان شهر بوستانی با وسعت بسیار بیشتر به‌عنوان بوستان مادر که در برگیرنده فضاهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین فضای مناسب مادر و کودک باشد، ایجاد شود.

کد خبر 592881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.