تقویت نظارت بر ساخت‌وساز روستایی با مشارکت شهرداری

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد باید ظرفیت خود در روستاهای حریم شهر را به‌کارگیری کند تا به واسطه کمک‌رسانی به دهیاری‌ها، سطح کیفی ساخت‌وسازها را ارتقا دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید ابراهیم علیزاده در حاشیه بازدید از روستاهای حریم و محدوده شهرستان مشهد، اظهار کرد: یکی از موارد بسیار مهم و ضروری در این پهنه‌ها، کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی افزود: تاکنون دستگاه‌های نظارتی دارای وظیفه در حریم به وظایف ذاتی خود عمل نکرده‌اند و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تفکیک‌های غیرشهرسازانه و کمبود سرانه‌ها در حاشیه شهر ناشی از این ضعف نظارتی است؛ به طوری که از ۵۰ سال پیش، بیش از ۴۰ روستا و هسته سکونتگاهی بدون رعایت اصول شهرسازی ساخته شده و با توسعه شهر مشهد در محدوده شهر مشهد قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در بازدیدهای مختلفی که تاکنون از این بافت‌ها داشته‌ایم این مهم مسجل شده که هیچ گونه نظارتی صحیحی روی ساخت‌وسازها وجود ندارد و شهرنشینی از شهرسازی‌مان پیشی گرفته و موجب تبدیل این بافت‌ها به یک دغدغه ملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد باید تمهیداتی را بیندیشد تا از ظرفیت‌های خود در روستاهای حریم شهر به کارگیری کرده تا به واسطه کمک‌رسانی به دهیاری‌ها، بخشداری، فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی که به طور قانونی متولی نظارت بر این بافت‌ها هستند، سطح کیفی ساخت‌وسازها را ارتقا ببخشند.

علیزاده تصریح کرد: از این طریق می‌توان خلاء نظارت را برطرف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کنترل کرد؛ از سوی دیگر، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز باید شرایط صدور مجوز اصولی را تسهیل کرده تا در صورت توسعه شهر و الحاق این روستا در آینده به شهر مشهد، دچار کم‌ترین مشکلات از حیث شهرسازی و ترافیکی و شاهد توسعه پایدار و متوازن شهر پر خیر و برکت مشهدالرضا (ع) باشیم.

کد خبر 592832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.